Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Mike@GOT

Medlem
En av mina favoritförfattare var inte så nöjd med SAS bagagehantering...
Matlådedamens sista vrål | Dag Öhrlund Blogg

Intressant läsning. Jag jobbar med SAS personal på deras bagageservice varje dag och funderar på vem det kan vara. Jag har en dam i åtanke, men säker kan jag ju inte vara :)

Jag funderar på hur passageraren kunde säga att hans rollup fanns i utrymmet bredvid kontoret. Han verkar inte ha sett den där, rent visuellt, men påstår ändå att "om hon hade tittat där, så hade hon hittat den". Passageraren har samma attityd som de flesta andra: "jag behöver det som saknas, direkt, och om jag inte får det så ska du minsann få se..."

Dock säger jag inget om SAS attityd i övrigt - är väl tyvärr allmänt känt att servicen inte alltid direkt är på topp. Det största misstaget tycker jag att personalen i transit gjorde, som lovade att bagaget skulle tas om hand. Lova inte saker om man inte själv kan se till att löftet uppfylls, är min regel iaf.

Det här påminner mig f.ö. att jag borde starta en blogg med historier från jobbet på ankomstservice :)
 
Jag funderar på hur passageraren kunde säga att hans rollup fanns i utrymmet bredvid kontoret. Han verkar inte ha sett den där, rent visuellt, men påstår ändå att "om hon hade tittat där, så hade hon hittat den".
Nu var det förvisso rätt många månader sedan jag behövde besöka luckan där, men om jag minns rätt så kan man väl se en bit in därifrån, typ in på vänster sida? Jag kanske är helt ute och cyklar, men om Dag såg att det låg en del bagage där (eller trodde sig se) så kanske han antog att även hans undanlagda bagage skulle ligga där. Men ja, det är säkerligen bara ett antagande.

För övrigt har jag bara haft riktigt bra erfarenheter av personalen där. I synnerhet av just en dam som jobbar där som alltid brukar berätta roliga anekdoter från hennes yrkesliv i flygbranschen. Men det kanske jag ska berätta mer om i tråden "SAS - det här gjorde ni bra" istället :)
 

Mike@GOT

Medlem
Nu var det förvisso rätt många månader sedan jag behövde besöka luckan där, men om jag minns rätt så kan man väl se en bit in därifrån, typ in på vänster sida? Jag kanske är helt ute och cyklar, men om Dag såg att det låg en del bagage där (eller trodde sig se) så kanske han antog att även hans undanlagda bagage skulle ligga där. Men ja, det är säkerligen bara ett antagande.:)

Absolut, det är nog ganska troligt att det var så. Dock brukar jalusierna vara nerdragna, just eftersom SAS är så förbaskat trötta på att folk går in i det utrymmet för att de tror att deras väskor finns där. De brukar bli rätt snabbt utkörda

" - Vad dålig service ni ger, och vad otrevlig du är"
" - Vilket flygbolag flög ni med?"
" - Norwegian... "
" - Då är du på fel ställe, och när du dessutom rusar in på mitt kontor där jag sitter och arbetar kan du räkna med att servicen och bemötandet blir därefter"

SAS-kvinnan jag har i åtanke brukar ha svar på tal :p
 
" - Vad dålig service ni ger, och vad otrevlig du är"
" - Vilket flygbolag flög ni med?"
" - Norwegian... "
" - Då är du på fel ställe, och när du dessutom rusar in på mitt kontor där jag sitter och arbetar kan du räkna med att servicen och bemötandet blir därefter"

SAS-kvinnan jag har i åtanke brukar ha svar på tal :p
Haha, det är inte omöjligt att det är samma kvinna som jag istället har bra erfarenhet av. Det låter som henne! :)
 
Jag vet inte om jag bara haft en oerhörd tur men av alla gånger jag flugit, checkat in gått genom säkerhstskontroller eller haft kontakt med övriga funktioner på flygplan/flygplatser de senaste 15 åren har jag aldrig blivit illa bemött, inte en gång.
Jag kan inte hjälpa att när jag läser blogginlägg som Dag Öhrlunds så undrar jag hur mycket partsinlaga det är och hur situationen såg ut i verkligheten.
 

Treo

Medlem
Flög trots misstro mot SAS Plus-minus-konceptet FCO-ARN igår.
Man hade lastat för lite mat, så en stressad och inte så lite snorkig värdinna tyckte det var en bra idé att försöka tjata på alla i Plus som såg ut att vara under 20 att "spara till de vuxna" (och ta chips/muffins/choklad till lunch) :confused: Varken psykologiskt eller fysiologiskt rätt:mad:
Inte blev det bättre av att det som serverades inte motsvarade vad man "lovade". Eller av att drycken kom, i plastglas, en kvart efter maten.

Nå, åtminstone var purser glad och alert. Och tonåringarna i familjen himlade mest med ögonen och saknade riktig business. :rolleyes:
 
Toppen