Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

sembl

Medlem
Något som jag stör mig på i SAS Plus...inkonsistent service

Man har lyft, frid och fröjd. Man langar sedan ut maten så snabbt som möjligt i mitt fall 3 rader plus på helt olika flygningar. Sedan sker....inget inget och sedan så kommer drickan när alla har ätit upp. Är det bara jag som råkar ut för detta ? Hur svårt skall det vara att ta beställningar på dricka först ellerrulla fram drickavagnen 3 rader. Sedan servera maten då man har valet smörgås,sallad och ev pizza. Om alla andra flygbolag lyckas med det varför inte SAS ?

Har fortfarande 8 legs med SAS då jag inte har ett val men detta har förföljt mig var jag än har flygit med dem som inte är intra scandinavien. Inom scandinavien så verkar det fungera med att både langa ut muffins/chips/WASA etc med dryck i Plus utan problem.
 

fcx

Medlem
Något som jag stör mig på i SAS Plus...inkonsistent service

Enligt din beskrivning är väl snarare problemet att servicen är konsekvent :)

Nåja, jag måste säga att det där med att mat och dryck inte kommer samtidigt är standard inom alla europeiska economy-produkter. På LH kommer varma mackan på en gång, men drickavagnen är 15 rader bort och kommer en halvtimme senare. Och SAS verkar tycka att ombordupplevelsen i Plus ska vara som i economy.

Min upplevelse av Plus är dock att mat och dryck kommer samtidigt. Däremot har jag senaste veckorna sett att de gamla handdatorerna kommit tillbaka ombord, så personalen knappar in exakt vad varje Plus-passagerare plockar ur vagnen. Någon excel-nisse som vill ha underlag för att göra nya "enhancements" angående serveringen ombord, eller ett sätt att få personalen att hålla ner på generositeten?
 

sembl

Medlem
Enligt din beskrivning är väl snarare problemet att servicen är konsekvent :)

Nåja, jag måste säga att det där med att mat och dryck inte kommer samtidigt är standard inom alla europeiska economy-produkter. På LH kommer varma mackan på en gång, men drickavagnen är 15 rader bort och kommer en halvtimme senare. Och SAS verkar tycka att ombordupplevelsen i Plus ska vara som i economy.

Här kan jag inte hålla med. Tex Austrian, British Airways och Turkish gör det galant i Ekonomi måste jag säga och man behöver inte vänta länge innan man får dryck till vad som nu än serveras som tilltugg.

Såg att handdatorn var med idag men inget knappande alls i Plus. Jag tog sallad,chips och cola då pizzan var slut efter rad 1 av 3.

Ja servicen håller verkligen ekonomiklass. Varken bättre eller sämre. När allt serverades så satte sig alla i främre galley och själva drack cola och löste korsord. Killen bakom ville ha en extra öl och det tog dem 10 min att få fram det.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Sen blå wasan försvann har jag börjat ifrågasätta hela plus-konceptet måste jag säga. Det känns inte som något mervärde för mig, utan TP hade jag inte bokat någon resa i Plus/Norden, jag får ingenting för det. Jag har i princip helt slutat "köpa" något ombord, blir oftast bara en flaska vatten eller en kopp thé. Och det känns inte riktigt rätt. Det var inte länge sedan man fick ordentliga mackor, och vad finns idag? Nja jag tycker inte det här är hållbart. Känns som att flyga i USA med socker och nötter ombord.

Så vad är dealen egentligen? Jag boardar sist, har inget bagage. Jag får dubbla EB poäng och ombokningsbart något jag aldrig använt mig av (förutom på TP bokningar) Så på en morgon flygning kan man säga att dubbla EB + 70:- frukost är vad Plus ger mig. Och dagflygning en flaska vatten för 25:- Nu kanske jag inte är deras målgrupp, men så här tycker jag hur som helst.

För att inte tala om att jag ibland blir "tvingad" att sätta mig på rad1/2 med begränsat benutrymme, när ingen annan bokat Plus, det ser jag som riktigt dåligt och i dom fallen hade jag mycket hellre sutit i Go än att få kramp i fötterna.

Några förslag.

- Något ätbart, olika alternativ.
- Gardin mellan Go/Plus.
- Främre toalett enbart för Plus.
- Tydlig skyltning vid boarding och stenhård koll så status/Plus får gå ombord först.
- Gör utrop direkt på marken för tidiga morgonflyg/sena kvällsflyg. Även dämpad belsyning hela vägen.
- Seatblock när det är möjligt/öppna och flytta Go passagerare om Plus blir fullt. Jag kan tycka det är lite konstigt ibland när Plus får sitta och trängas när det finns hur mycket utrymme som helst i Go.

Nöjer mig med det för tillfället. Hade lite tid över på kvällen och kände att jag ville klaga ;)
 
Toppen