Efter att ha fått ett positivt mail från SAS CEO imorse så fick jag intrycket att SAS var på god väg framåt, att SAS kändes mer och mer positivt med en trolig framtid. Det intrycket gällde i ca 4 timmar och förstördes katastrofalt 5 timmar senare efter kontakter med SAS kundtjänst.
Visserligen var tjejen jag pratade med trevlig och så, men direkt hjälpsam kan man ju inte direkt påstå att hon var.
Jag bokade den 4Juli en kampanj resa (halva bonus poängen) till Zurich i Oktober med avresa 26 Oktober med SK154 GOT-ARN och sen SK1605 ARN-ZRH samt hemresa 31Oktober 20:20 ZRH-CPH SK610 och sen CPH-GOT med SK448.
Den 16 Juli bokades biljetten om därför att SK610 ställdes in, bokningen blev istället
SK602 31OKT14
ZRH-CPH 1020-1205
SK438 31OKT14
CPH-GOT 1410-1500
Oki...Denna nya flight gör att vi missar en hel skiddag, missar transfern, får betala för ett extra hotell rum osv., vilket gör att jag kontaktar SAS för att bli ombokad till en senare flight gärna dagen efter om det inte finns några andra alternativ. Killen jag då kollade med sa först att det inte går för det inte finns några bonusplatser men eftersom det var SAS som ställt till det iom att dom ställt in den första bekräftade flighten skulle kolla. Den nya ombokningen syns därefter i SAS appen och allt torde vara frid och fröjd…..
IDAG för jag följande brev fån kundtjänsten....
”Hej.
Det gäller din bokningsreferens X*****.
På den bokingen så vare ett kampanjerbjudandeså om du ska boka om biljetten så kommer de bli till
de vanliga eurobonuspriset i poäng. Vi har inte bokat om biljetten
ring in till oss på
0770-727-727”
Givetvis ringer jag upp och frågar vad problemet är och då svarar tjejen att eftersom alla flighter den 1november är codeshare med Swiss så kan dom inte boka in mig på någon om dom flighterna till det rabatterade priset, isåfall får jag boka vanliga bonusbiljetter.
Jag frågade varför dom inte ringt och sagt nåt men då sa hon att dom visst försökt ringa mig idag kl 13:30! då jag satt på ett SAS plan till Amsterdam *SUCK*.
J****a kundtjänst!
Ska det där fina brevet som låg i min Mailbox inte bara vara löst och tomt snack är det dags att göra något åt Kundtjänsten!