Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

rob74

Medlem
Dagens var ju fin... Påtalade i loungen på ARN att de i Malta checkade bagaget till min slutdestination men att det inte kunde checka in sista benet upp till KRN. Ok där! Vid gaten var jag först att passera vid annonserad prioboarding, men då blev det stopp för att "jag var inte incheckad". Grattis! Jättekul att stoppa upp i kön utan anledning...
 
Fick en liknande som @rob74 igår när jag hade en inkommande flygning till T5 ARN igår och promenerade över till T4 för ARN-GOT. Kör säkerhetskontrollen vid fast track till T4. Går genom svänghjulet (självbetjäning) vid gaten vid prioboarding och sätter mig på min plats. När det är dags för avgång kommer frågan om jag är Holgersson? Enligt systemet var jag inte med på planet... Fick dock ok vid scanning av taggen och skrivaren spottade ut bekräftelse på sittplatsen. Inget jätteproblem på något vis och flighten kom ändå fram ca 10 minuter före utsatt tid i GOT, men ändå lite intressant.
 

zerokei

Ny medlem
Last pa forumet lange men nu kommer forsta inlagget. Sitter pa CPH och ska med SK983 till NRT. Ordinarie avgangstid ar 15.45 men flyget ar forsenat till 18.00.

Tankte forst att flyget ar forsenat pa vag fran Japan men det verkar som att de vanligtvis inte vander dessa plan. Istallet far ankommande plan fran USA ga vidare till Tokyo. En snabb sokning visar dock att idag kors bade SK984 och SK986 av OY-KBA.

Ingen forklaring har getts, men SAS verkar ha ont om plan? Nagon som varit med om nagot liknande eller har koll pa laget?
 

Agö

Medlem
Last pa forumet lange men nu kommer forsta inlagget. Sitter pa CPH och ska med SK983 till NRT. Ordinarie avgangstid ar 15.45 men flyget ar forsenat till 18.00.

Tankte forst att flyget ar forsenat pa vag fran Japan men det verkar som att de vanligtvis inte vander dessa plan. Istallet far ankommande plan fran USA ga vidare till Tokyo. En snabb sokning visar dock att idag kors bade SK984 och SK986 av OY-KBA.

Ingen forklaring har getts, men SAS verkar ha ont om plan? Nagon som varit med om nagot liknande eller har koll pa laget?
Såg att SFO också var försenat. Kan nog ha blivit lite trassel där.
 
A

Aurora

Guest
Ser at flyet landet i rute fra Toyko.

Forsinkelseskoden til SK983 er TL - det vil si at det er tekniske problemer på flygplanet som må utredes.

Synd hvis det ikke har kommet noen info om teknisk feil til passasjerene.
 
Last edited by a moderator:

zerokei

Ny medlem
Tack for snabba och utforliga svar! Planet har nu parkerat vid gaten. Ser att en tekniker har klattrat upp och kollar i en av motorerna men det kanske ar en standardkoll.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror inte förseningen till Tokoy har med teknik att göra.

Den beror på att man som sagt använder samma flygplan som kommer från Tokyo och man måste hinna vända det. Detta är ett undantag eftersom planet till Tokyo lämnar Köpenhamn innan planet från Tokyo har landat i Köpenhamn. Normalt slingar man allstå ett USA-plan med Tokyo men just nu verkar man slinga de annorlunda.

Således är frågan berättigad: saknar SAS ett plan just nu?
 

AABack2ARN

Medlem
Har roat mig med att kolla upp alla SAS långdistansplan på flightradar. Det verkar som en källa till problemen just nu är OY-KBC (A343) som inte använts på ett par dagar. Det skapar givetvis problem i planeringen då man nyttjar dessa planen ganska hårt, men SAS verkar lösa dem ganska bra så här långt.
 
Toppen