SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Axelzon, 3 Augusti 2012.

  1. Axelzon

    Axelzon Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom jag normalt alltid reser inom Europa i Economy eller i brist på biljetter i Economy Extra hade jag lite förväntningar på min resa hem från Bryssel till Köpenhamn igår då jag reste i Business Class.

    Men jag blev aningen besviken, jo jag visste ju att det är Fransk Brut istället för Champagne.. Men eftersom jag var den ända som köpt business class biljett på denna sträckan sätter man fram Economy extra passagerare på rad 1, brevid mig, ja hela raden var full. Inga gardiner. Nåväl, fick maten på porslin.

    Det konstiga var att Economy Extra gick över till Economy vid rad 5, och Economy cabinen var inte full. Kunde man då insället valt att sätta economy extra till rad 6 och ha business avskilt/separat (som man brukar ha) på rad 1?

    Nu var ju detta en flight som var avverkad på 1 timma och 10 minuter pga medvinden.. Hade det varit längre hade jag nog sagt något på plats.

    Tillägger att kabinpersonalen inte tog tillfället en ända gång att fråga om jag önskade något mer att dricka eller äta....

    Axelzon
     
    niko gillar detta.
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Fyllde de hela raden? Eller fick du fortfarande blockerat mittsäte? Om de fyllde hela raden skulle jag definitivt ha sagt något.

    AF låter ofta folk flytta runt i PE/C när boarding är avslutad så det blir så många lediga mittsäten som möjligt. Men de har ju samma service i C och PE.
     
  3. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS @ CPH alltså...
     
    niko gillar detta.
  4. Axelzon

    Axelzon Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt rad 1 full (2 + 3)
     
  5. Patrick Oberg

    Patrick Oberg Medlem

    Ort:
    Trollhättan
    Land:
    Sverige Sverige
    Då är det jättedåligt och om jag vore du skulle jag klaga till SAS Customer service
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Då är det helt klart läge att klaga. Du vart ju i praktiken nedgraderad till Y, så jag skulle nog skicka ett surt klagomål till SAS och kräva kompensation.
     
    rosenstam gillar detta.
  7. Axelzon

    Axelzon Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt, med tanke på den korta flighten tog jag det inte direkt, men skall dra ett mail och fråga om detta är normalt agerande från SK sida.
     
  8. Axelzon

    Axelzon Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Det konstiga var att de som satt bredvid mig (som bekräftade att de hade Y+) också fick sin mat på porslin...
     
  9. Adam

    Adam Medlem

    Kabinpersonalen tyckte nog det var jobbigt att gå längre ner. I CPH har de egna regler. Bättre service när man flyger från ARN.
     
  10. Jag har haft samma sak mellan GVA-ARN:
    1A och 1C var C
    1D, 1E, och 1 F var Y+
    Rad 2 och bakåt var M

    Till skillnad från Axelzon, så var detta flyg fullt. Jag skrev till SAS, och fick ganska snabbt svar samt €50 i inflight kuponger som jag aldrig har använt :cool:
     
    rosenstam gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×