Senaste nytt

SAS Credits registrering på flygbolagens egna hemsidor

ELO

Medlem
Hej! Om man bokar via SAS eller Wideroe finns möjlighet att skriva in SAS Credits CMP kod. Ibland är det extra förmånliga priser direkt på andra flygbolags hemsidor t.ex. www.swiss.com
Är det någon som lyckats att registrera CMP koden då bokningen görs hos Swiss? De använder Galileo reservationssystem och enl. SAS Sales Info ska det vara möjligt att registrera CMP koden direkt i deras system genom koden SI.YY*CMP XXXXXXX

Själv tycker jag det är ganska märkligt att man inte ska kunna retroregistrera SAS Credits om man t.ex. har köpt biljett direkt på en flygbolags hemsida utöver SAS.

Tacksam för feedback...

Erik
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag tror det ska gå att stoppa in Credits-koden vid incheckning, men jag har aldrig testat själv.
 

agehall

Medlem
Se bara till att vara beredd på att instruera om vad de ska göra. Jag kan tänka mig att de som jobbar in incheckningen kan ha dålig koll på detta.
 

bhen

Medlem
Fixade SAS-credits avtal förra månaden för att kunna tjäna bonuspoäng inrikes i Norge.
Då var det vartfall inga problem att få lagt in koden i existerande bokningar (framåt i tid) via mail till credits customer care.
 
Toppen