Senaste nytt

SAS codshare first class

Ubbe

Medlem
Ni gurus där ute. Går det att boka en biljett till t.ex. PhnomPenh biljetterad som SK-biljett?
Tveka nu inte att svara om du vet, men inte känner dig som en guru... ;-)
 

Roger J

Medlem
Om det finns ett SAS-flightnummer på samtliga flyg du vill åka kan du nog få en SAS-bokning på 117-biljett. Dock finns inga SAS-priser i First vad jag vet.
 

agehall

Medlem
SAS har F som bokningsklass för First. Dock med kommentaren "not used" så frågan är väl om det inte skiter sig där ändå.
 

Ubbe

Medlem
Jag begriper inte detta med codeshare. Fråga1. Varför finns det om jag inte kan boka en biljett CPH-PNH i first? Fråga 2 Hur hittar man alla de platser som man kan boka SK-biljett till? (dvs. codeshare?)
 

Roger J

Medlem
För att kunna boka en biljett måste det finnas ett pris och SAS har inte priser överallt och inte i F. Och SAS ställer bara ut biljetter med sina egna priser.
 

Roger J

Medlem
Måste du ha ett SAS-dokument (117-)? Annars är det självklart möjligt att göra bokningen om man kan använda andras priser (fares) också... (kan förstå om man vill ha 117-dokument dock - kan vara smidigt att sköta ombokning, klagomål etc via SAS).
 

agehall

Medlem
Varför code-shares finns är väl egentligen en gåta. Det finns ju andra sätt att lösa det på, men troligen är det väl något som lever kvar från något legacy-system och numera så är det väl kanske mest ett sätt att styra vilket flygbolag som ska agera interface mot kunden när det är problem.
 
Toppen