SAS check-in på internet

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av bhen, 25 Januari 2013.

  1. bhen

    bhen Medlem

    Hej, vad är det med SAS internet check-in nu för tiden? Förut fick jag alltid sms och mail om att jag nu kan checka in, 22h före eller vad det var. Senaste gångerna har jag inte fått något förrän ganska precis 1minut efter att jag checkat in på nätet.

    Men den egentliga frågan; Igår provade jag att checka in för en flygning cirka 30h före, och det fungerade fint, hur långt har ni andra lyckats sträcka det? Har inget guldkort så är gärna tidigt ute för att kunna välja bra platser..

    /b
     
  2. Mickey

    Mickey Medlem

    Ort:
    SVG/GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Av någon anledning har jag slutat att få mail angående incheckning och sms:et kommer oftast några timmar innan avgång. Har även hänt att jag fått sms:et dagen efter.

    Har endast lyckats att checka in en gång innan incheckningen skall öppna men då kunde jag inte välja sittplats på mitt andra segment så jag fick gå in och ändra det några timmar senare.
     
  3. karho

    karho Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Får så gott som alltid sms och mail exakt 22 timmar före. Har testat att checka in 22 timmar och 5 minuter före avfärd nyligen och det gick inte, men exakt 22 timmar före gick det bra.
     
  4. Martin Torstensson

    Martin Torstensson Medlem

    Ort:
    KLR
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS hade under några dagar strul med inchecknings-notifikationerna på bokningar gjorda de dagarna, det gjorde att man inte fick vare sig SMS eller mail om incheckningen, SMS om gate och avgång funkade. Bokningar gjorde from måndags ska funka som vanligt.
     
  5. gusten

    gusten Medlem

    Ort:
    HEL/ARN
    Jag och mina kollegor har haft samma problem. Får anta att det är tillfälligt IT strul?
     
  6. Och jag har inte ens kunnat checka in alls via webben eller mobil på vissa sträckor då den säger att min bokning inte existerar. Men att gå till automaten på flygplatsen fungerar alldeles utmärkt.

    Tråkigt att det är så inkonsistent på en annars så trevlig funktion.
     
  7. andreas

    andreas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    +1

    Förstår inte varför jag inte kan välja seat på segment 2-3. Något för SAS IT att jobba med.
     
  8. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Spännande. Detta problem har jag inte haft. 22h innan går det alltid bra, men inte 22h 1min. SMSet brukar komma till mig nära inpå denna gräns också (inom ett par minuter).
     
  9. Chrille

    Chrille Medlem

    Ort:
    LLA
    Land:
    Sverige Sverige
    Varför är det viktigt att checka in 22,0 timmar före avgång? Är det för seatingen, eller har jag missat någon poäng här?
     
  10. Mickey

    Mickey Medlem

    Ort:
    SVG/GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    För min del är det för att få en plats med så mycket benutrymme som möjligt. Det brukar antingen bli längst fram eller vid nödutgångarna.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×