Senaste nytt

SAS check-in på Berlin Tegel (TXL)

Jonas C

Medlem
Senatorfolket blir nog förbannade om man använder First Class check-in med Star Gold, trots att det är tillåtet… Å andra sidan så sköter Lufthansa inte SAS incheckning på Berlin, så man kan tyvärr inte använda den incheckningen alls.
 
Lånar denna tråden lite; Flyger imorgon från TXL med endast handbagage och har checkat in online. Räcker det med mobilt boardingpass eller måste jag fixa ett fysiskt på flygplatsen? Är fortfarande statuslös så tänkte minimera tiden där ute om möjligt.
 
Mobilt fungerade perfekt senast i november 2015 när jag och min vän åkte. Kom ut till flygplatsen för tidigt så vi gick upp 30 min till SEN loungen med allt baggage.
 

Kajsan

Medlem
Vid en MR med SAS till Berlin - befinner man sig airside - eller måste man genom säkerhetskontroll? Har en bokad nästa vecka med 40 min mellan ankomst/avgång.
 

Walter

Medlem
Vid en MR med SAS till Berlin - befinner man sig airside - eller måste man genom säkerhetskontroll? Har en bokad nästa vecka med 40 min mellan ankomst/avgång.

Alltid haft bussgate med sas på txl. Bussen släpper vid bagagebanden från vilka man bara når landside. Tror iofs 40 min är lugnt oavsett.
 

Kajsan

Medlem
Blev lite tight. Fick vänta på buss 5-7 minuter vid ankomst. Långsam tur in till terminalen. Byta terminal till D-terminalen, sista gaten. Långa köer till de tre säkerhetskontrollerna och lååångsamt genomsläpp. Fick be om att gå före vissa i min kö. Hann med springande - och var dock inte sist att boarda bussen. Portvakt i bussen var Jan "SAS" Carlsson. Personalen ombord gick i spinn. Den stackarn får nog inte några långa stunder för sig själv när han flyger sitt gamla bolag.
 

bossefin

Medlem
Blev lite tight. Fick vänta på buss 5-7 minuter vid ankomst. Långsam tur in till terminalen. Byta terminal till D-terminalen, sista gaten. Långa köer till de tre säkerhetskontrollerna och lååångsamt genomsläpp. Fick be om att gå före vissa i min kö. Hann med springande - och var dock inte sist att boarda bussen. Portvakt i bussen var Jan "SAS" Carlsson. Personalen ombord gick i spinn. Den stackarn får nog inte några långa stunder för sig själv när han flyger sitt gamla bolag.
Hej, @Kajsan - gjorde själv en MR dit i tisdags men valde att stanna ett tag. Hann med öl, currywurst och en pretzel i LH Senator. Det är inte en optimal flygplats att köra snabba conniections på. Precis som för dig buss och lång tur in till terminalen och avgång från D. Efter Security är det verkligen öken.
 
Toppen