Senaste nytt

SAS check-in på Berlin Tegel (TXL)

FF#1

Medlem
Alltså de är krypavstånd mellan incheckningsdisken i D-byggnaden och loungen i huvudbyggnaden. Jag har sprungit hela Berlin Tegel runt på 10 min och samtidigt hunnit förbi Lufthansas disk längst ut på "cirkeln" för ombokning och sen ut till Air Berlin vid C gates.

För att klargöra det mer, det är knappt 150 meter mellan dessa ställena.... Flygplatsen är inte stor.
Visa bifogad bild 38947
Bra och pedagogisk skiss, var där här om dagen. Hade bara handbagage så jag slapp kön i checkin. 0 kö i Securitas D, men jag har hört om kaoset som brukar vara där.
 
Ja eller snart om man kollar på trådstartaren som skrev sitt inlägg 2012 :rolleyes: Senast jag hörde var de problem med brandalarmet, de va dock 1,5 år sen. Vad har dom kvar att göra som försenat dom så ofantligt?

EDIT: Va planerad att öppna under 2010 men är försenad till 2017 som de ser ut nu, kostnader skulle tydligen va ett problem... Mycket högre än budgeten förutspådde.
Brandlarmet och 20,000 eller så andra småfel... ;)
Berlins nya storflygplats - Brandenburg “Willy Brandt Airport" | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Fråga, flyger med en polare TXL-CPH-GOT på söndag och har lite frågor. Jag är EBG och han EBB.

Kan vi använda Lufthansa First Check in om inte? Ska man checka in i appen? Godkänner säkerhetskontrollen det lr vill dem ha papper boarding kort?
Vilken lounge kan vi gå till?
 
Fråga, flyger med en polare TXL-CPH-GOT på söndag och har lite frågor. Jag är EBG och han EBB.

Kan vi använda Lufthansa First Check in om inte? Ska man checka in i appen? Godkänner säkerhetskontrollen det lr vill dem ha papper boarding kort?
Vilken lounge kan vi gå till?
Har ni bara handbagage så gå först till loungen (finns bara en Lufthansa Senator, ligger utanför säkerhetskontrollen), gästa in honom och be dem skriva ut boardingkort (checka in mobilt först och välj plats själv). Gå sen till gaten i god tid då det kan vara kö i säkerhetskontrollen.
 

ARNBER

Medlem
SAS har eget incheckning i Terminal D som ligger ca 5 - 8 min från Lufthansa loungen i Termal A. Som @Cristoffer Cedergren säger kan det ta tid (finns ingen fast track, men mobil ticket accepteras). Senator loungen som man få tillgång till som Star Guld har ganska fint utbud
 

SNIFF

Medlem
Bumpar den här. Kan man fortf checka in bagage i Lufthansa first class check-in på TXL? EBG och åker med SAS hem. Vore skönt att kunna checka in det där i god tid och inte stressa.
 

SFC

Medlem
Det är väl Acciona(?) som ansvarar för SAS handling på TXL? Därmed fungerar det inte att checka in hos Lufthansa.
 
Toppen