Senaste nytt

SAS Business vs Lufthansa First Class Stockholm-San Francisco

Magnus_K

Medlem
Hej!
Har en fundering på att åka till San Francisco (ARN-SFO) under juli.
När man tittar på priser så är SAS Business ungefär i samma prisklass som Lufthansa First Class.
Vad jag förstår så tjänar man ungefär lika mycket poäng (Eurobonus) på en Lufthansa flight som en i SAS Business.
Stämmer detta?
Det är United som kör turen istället för LH, då det verkar som alla A380 flighter är fulla.
Hur är United VS Lufthansa?

Tack på förhand!

Magnus
 

Jonas C

Medlem
SAS Business vs Lufthansa First. Är det ens en fråga man behöver ställa? ;)

Skämt åsido: Bägge ger 200% till EuroBonus, och om priset är detsamma så är LH First en no-brainer.
 

Magnus_K

Medlem
Tack Jonas, jag instämmer men jag trodde det fanns någon catch någonstans som man inte tänkte på :)
Jag gråter hellre i en Ferrari än i en Fiat .... :)
 

NotRyan

Medlem
SAS Business vs Lufthansa First. Är det ens en fråga man behöver ställa? ;)

Skämt åsido: Bägge ger 200% till EuroBonus, och om priset är detsamma så är LH First en no-brainer.

Nja, nu var det ju inte en LH First, snarare United Global First men nog skulle jag välja den före SAS Business ändå...

Mvh
/NotRyan
 

FF#1

Medlem
Har du kollat om det finns plats i LX F? de är rätt ok till San Francisco, testade här om veckan och det kostade mindre än SAS C
 

Magnus_K

Medlem
Stämmer iofs NotRyan men beror ju helt på vilka datum du flyger.
Jag är ganska öppen så spelar mindre roll när man åker, man kan ju lika bra ta en LH flight hela vägen.
Dock instämmer jag i din kommentar att det blir ju en United flight.
 

Magnus_K

Medlem
FF#1
Japp det finns en LX flight också.
Dom kör ju A340 och har uppgraderat sin First Class så det är helt klart ett spännande alternativ.
Tänkte att den stora tysken skulle vara härligt uppstyrd som vanligt och ge bra service.
 

FF#1

Medlem
LX har kanske inte den senaste hårdvaran men de är nog nog en av de allra bästa i på det mjuka.
Vart verkligen förstklassigt omhändertagen här om dagen, suverän mat, gott dricka och en en fingertoppskänsla för service.
Dessutom var vi bara 2 i F ( 8 stolar) så det var gott om plats.
 

Magnus_K

Medlem
FF#1
Det är det man söker.
Man köper inte bara en biljett, man köper en upplevelse.
God mat och dryck måste finns på 13h+ flight annars blir det pannkaka.
 
Toppen