Senaste nytt

SAS Business & SWISS First class: GOT-CPH-ZRH-DXB som resmål...

Tack för trevlig läsning!

Jag sitter och funderar på den märkliga "avkastningen". Förmodligen hade mannen inte checkat in bagage. Annars är det en bedrift att ni bara blev 10 minuter sena. Jag hade aldrig accepterat en sådan lösning, om inte de erbjudit riktigt bra kompensation förstås... :)
 

MarcusC

Medlem
Tack för trevlig läsning!

Jag sitter och funderar på den märkliga "avkastningen". Förmodligen hade mannen inte checkat in bagage. Annars är det en bedrift att ni bara blev 10 minuter sena. Jag hade aldrig accepterat en sådan lösning, om inte de erbjudit riktigt bra kompensation förstås... :)

Det var "rörigt" redan i gaten (A piren CPH, med boarding kontroll redan innan sittplatserna i gaten) den"avkastade" kan inte haft bagage precis, och markpersonalen var ganska lama och sa vi löser detta i gaten bara du går av med oss....märkligt. Kan tycka man borde bett om frivilliga eller vad som helst. Kontentan var väl personen som fick gå av inte skulle komma fram senare än sin rutt via ZRH. Men man får ju anta han fick vettig ersättning?!
 
Tack för en trevlig rapport. Låter jätte konstigt/märkligt att pax hade redan kommit onboard och sen informera att by the way du ska med Vueling till BCN. :confused:
 

Snosken

Medlem
Blir inte bättre här på businessclass.se än ytterligare en reserapport från Swiss !!

Blev en tidig söndagmorgon för mig på Landvetter för att flyga med SK1439. Separat bokning GOT-CPH ( Då det inte riktigt vill sig boka LX bästa pris kategorier på code share från GOT, så jag ser väldigt gärna at LX nu tar över efter City Airline / Skyways GOT-ZRH!!)

]


Detta förstår jag inte riktigt, det borde väl gå att få samma typ av pris om man tar SK till CPH? Såvida det inte är väldigt fullt på SAS flighten vill säga... eller har jag missförstått något?
 

MarcusC

Medlem
Detta förstår jag inte riktigt, det borde väl gå att få samma typ av pris om man tar SK till CPH? Såvida det inte är väldigt fullt på SAS flighten vill säga... eller har jag missförstått något?
Nja...har inte fått de bästa LX priserna utifrån GOT (dvs code share med SK) swiss hemsida ger inte samma bokningsmöjligheter i varje fall. Kanske kan gå med lite trixande, men är osäker.
 

Snosken

Medlem
Nja...har inte fått de bästa LX priserna utifrån GOT (dvs code share med SK) swiss hemsida ger inte samma bokningsmöjligheter i varje fall. Kanske kan gå med lite trixande, men är osäker.

Ibland är det lite udda bokningsklasser på SK på matarsträckan, men det kan vi väl kolla på nästa gång. ;)

//Mvh Johan
 
Toppen