Senaste nytt

SAS Business på inrikes?

IT-snubben

Medlem
SASBusiness.JPG
 
  • Gilla
Reactions: Gus

IT-snubben

Medlem
Tydligen kom inte min frågeställning med i inlägget:

Se bifogad bild:

Jag trodde inte att begreppet Business existerade på inrikes. Har SAS döpt om Plus till Business eller är det SK-IT som inte riktigt klarar av att hantera begreppen?
 

agehall

Medlem
Ja, det betecknas så just nu. Med tanke på deras IT-problem så är det nog ett av de minsta problemen jag skulle bry mig om...
 

IT-snubben

Medlem
Jo, inget som oroar precis, jag blev bara lite paff när jag såg det i aktivitetslistan. Synd bara att verkligheten inte motsvarade dikten ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Vad fick man mer på inrikes Business förr i tiden som inte ingår i dagens Plus? Gardinen, men mer? Fick man varm mat?
 

IT-snubben

Medlem
Nu blev jag brydd. Brukar det? Inget jag reagerat på tidigare men nu när jag tittar bakåt i aktivitetslistan så står det mycket riktigt "business" på mina tidigare resor i Plus. Har det alltid gjort det? Jag behöver nog sova lite nu :oops:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jönsson

Medlem
Nu blev jag brydd. Brukar det? Inget jag reagerat på tidigare men nu när jag tittar bakåt i aktivitetslistan så står det mycket riktigt "business" på mina tidigare resor i Plus. Har det alltid gjort det? Jag behöver nog sova lite nu :oops:

Åtminstone sedan uppdateringarna i maj, juni eller när det nu var. Tänkte inte på det innan dess.

Skön stavning jag fick till på business för övrigt. Tur att det finns en stor portion tolerans här inne. ;)
 

011430121

Medlem
Vad fick man mer på inrikes Business förr i tiden som inte ingår i dagens Plus? Gardinen, men mer? Fick man varm mat?
Har aldrig funnits gardin på SAS inrikes, om det inte var en maskin som var konfunderad för Europatrafiken, men då drags den aldrig ”för” , tveksam till om man kallade några platser för Business.
När SAS införde att man kunde seat sig så var det bokningsklass och status som avgjorde vad man kunde seata sig
Under många år serverades det frukost, på eftermiddag och tidig kväll så serverades det nudlar med en fantastisk god soja på vissa linjer.

Nu skämma jag, minns inte om det under någon period serverads renklämman på inrikes flyget.

Som vanligt så ändrades servicekonceptet ofta.
Ett tag så serverades det gratis varma kanelbullar på inrikes en viss tid på dagen.
 
Toppen