Sas Business men vart kreditera poäng?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av bricce, 5 September 2015.

1. bricce

bricce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker med SAS till Chicago med Business Class. Det är i D-Business. Jag har ROP Gold med Thai men även EuroBonus Basic. Frågan är vart jag ska kreditera poängen. T/R ger 20000 p och Silver status med EuroBonus. Vad tycker ni? Kommer ju bli fler resor med SAS så kanske värt att sikta på EBG ?

2. dkvk

dkvk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle köra mot EuroBonus.

bricce gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle satsa på EuroBonus om du har möjlighet att köra på de andra möjligheterna att tjäna poäng hos EuroBonus, dvs köra på Kreditkort Coop-kort och hela den biten för maximerad intjäning och kanske en amex 2-4-1 voucher.

Where to Credit SAS Scandinavian Airlines Flights in D Booking Class | How Many Airline Miles | Every Frequent Flyer Program Jag var lite förvånad att D klass inte "gav" mera miles hos så många bolag.
    Jag hade förväntat mig mer om du hade fått 200% hos United eller Singapore så hade inte valet varit så självklart för mig...

4. bricce

bricce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för infon. Hur fan kan Thai kreditera nada på D-class?? Då är det verkligen EuroBonus som gäller eftersom jag inte har annat FF program.

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, jag försökte hitta info på Thai's sida men det enda jag kan se är Businessclass ger 125% så jag tror sidan wheretocredit har lite fel här... Men jag skulle inte tycka att 125% är bra...
    Frequent Flyer : THAI & Star Alliance Airlines

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!