Senaste nytt

SAS Business Lounge öppnas för alla (mot betalning)

DrKlas

Medlem
Men alla som är i en lounge har ju på något sätt betalat för att komma in! Vad är den stora skillnaden i att betala vid entrén mot att betala när man köper biljett?
 

twiggs

Medlem
Är du lika mycket emot att köpa miles mot betalning? För det har man väl inte heller gjort sig förtjänt av om man inte flyger till sig dem...

Tja, det beror givetvis på sättet de säljs på. Handlar det om massförsäljning á la US Airways så tycker jag att det är ett problem ja, även om jag utnyttjat dessa erbjudanden själv. Kan dock på inget sätt säga att jag kommer att sörja möjligheterna. Handlar det om blygsam försäljning som SAS med fler sysslar med, dvs för det mesta att man har möjlighet att köpa till lite poäng för att komma upp i en bonusresa som man ändå flugit ihop mestadelen till så anser jag det vara helt och hållet oproblematiskt.
 

Tjaeng

Medlem
Jag anser att passagerare som inte hör hemma i loungen på riktigt (dvs genom en biljett eller kort som ger tillgång) ska vänta på sitt plan utanför. Därmed basta. Tramsa med betalning… Vad kommer näst? Barmeny mot betalning i Business Lounge? :mad:

Ja, och alla som utnyttjar pointboosters, kvalificerar sig med segment eller köper travel pass borde också bli portade från loungen och fråntagna sitt EBG pronto.
 

Nemo

Medlem
Jag tror att i det långa loppet är det bra med betalande loungebesökare. Det ställer högre krav på loungen, uppfyller inte till exempel matbuffén besökarens syn på vad en buffé är lär hon inte heller återkomma, och hon lär dessutom säga till. Det är ett tecken i tiden att man inte längre måste teckna sig för paketlösningar och/eller långa kontrakt för att använda SAS lounger. Sedan är ju förstås Scandinavian lounge förbehållet *G så vill man inte umgås med tillfälliga besökare så slipper man.
 

Jonas C

Medlem
Den lilla gnutta "exklusivitet" som funnits betingad med loungen är nu borta i samband med att den är öppen för vem som helst. Vad kommer här näst, sälja klippkort till FastTrack?
 

Nemo

Medlem
Loungerna är öppna för vem som helst, så länge som du betalar. Så har det alltid varit, så kommer det alltid att vara. Inget nytt i och med att de synliggör den enskilda kostnaden.
 

Stefan62

Medlem
Jag anser att passagerare som inte hör hemma i loungen på riktigt (dvs genom en biljett eller kort som ger tillgång) ska vänta på sitt plan utanför. Därmed basta. Tramsa med betalning… Vad kommer näst? Barmeny mot betalning i Business Lounge? :mad:

Ingen omöjlig utveckling...
 
Toppen