SAS business class Tyskland - USA från EUR 1 322

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av lunne, 6 September 2014.

1. lunne

lunne Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
  2. rickard_89

rickard_89 Medlem

Hittar inte de priserna om man väljer att bara åka från Oslo funkar det med?= ) :D

3. Snälla, läs trådrubriken. Priserna gäller från Tyskland.

PYRZ gillar detta.
  4. lunne

lunne Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Nej, Oslo funkar inte att starta från. Däremot kan du alltid hoppa av där på hemvägen (om du inte checkat in baggage). Se exempel och observera att det är väldigt begränsade datum som gäller.

Bifogade filer:

rickard_89 och simon_says91 gillar detta.
  5. rickard_89

rickard_89 Medlem

Jag läser ju trådrubriken. Undrade bara om kampanjen gällde från oslo också, du själv brukar fylla I betydligt mer utförliga guider så när någon skriver så kortfattat är det då så konstigt att man staller en fråga till? : )

Massor med kampanjer går att lägga till från andra orter/betala mindre från övriga orter.

Ingenting att *sucka* över tycker jag i alla fall...

kexxcream, Kandinsky och bjolib gillar detta.
  6. Där had du fel.
    Samma fare (pris och fare basis) kan finnas inom samma land men det brukar inte finnas mellan olika länder.

7. rickard_89

rickard_89 Medlem

Spelar ingen roll om jag har rätt eller fel I det. Sager bara att några gånger på FT så har jag sett att det står exempelvis "oslo-new York" 11000 dkk och sedan står det går att åka från Arlanda för xx kr extra.

Är det då konstigt att man som nybörjare tror & tanker att resan borde bli billigare om ett "leg" inte blir av (kostnaden blir ju lägre pga mindre skatter e.t.c)?

Du missar det jag reagerar över, det är inte att alla ska vara lika insatta som du är och skriva exemplariska guider, utan det handlar om det viset du skriver på.

Hoppas du vill ta lärdom av hur jag upfattade ditt svar.

travellers4fun gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det inte står så är det alltid smart att utgå från att det inte gäller. Det får liksom inte att skriva alla ställen ett pris INTE gäller ifrån.

Nej, men tyvärr har flygbiljetter aldrig fungerat så i modern tid, så ju fortare du slutar tro det, desto lättare kommer du ha att förstå hur det funkar. Alla flygbiljetter baserar sig på A-B, oavsett hur många städer man passerar på vägen.

Tommy gillar detta.
  9. rickard_89

rickard_89 Medlem

Tack, då vet jag :)

10. rickard_89

rickard_89 Medlem

Okej, det var bra att jag fick det förklarat. Hur snurrat in på fel spår tack vare att bonusresor som regel har högre skatter ju fler mellanlandningar man har, men det är såklart en helt annan sak då förstår jag nu

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!