Senaste nytt

SAS Business Class till Tokyo [Bildrapport]

JohanW

Medlem
Fick faktiskt tag i två platser i business class till Tokyo på poäng med min 2-4-1 under höstlovet så min dotter skulle få uppleva Tokyo som hon önskat men även då att få flyga i Business. Frågan är om man kan ha otur och få gamla kabinen eller är alla då uppgraderade?
 

Canadien

Medlem
Frågan är om man kan ha otur och få gamla kabinen eller är alla då uppgraderade?
Alla gamla SAS-kabiner är uppgraderade, men SAS har ett reservplan (LN-RKP) som får jobba rätt hårt emellanåt. Detta plan har en 2-2-2 businesskonfiguration, dock med fully lie-flat, mne är såklart sämre än SAS "nya" kabin. Oftast brukar den få gå på US-linjerna men skulle du ha riktig otur hamnar den på Tokyo. Risken är dock ganska liten.
 
Last edited:

JohanW

Medlem
Alla gamla SAS-kabiner är uppgraderade, men SAS har ett reservplan (LN-RKP) som får jobba rätt hårt emellanåt. Detta plan har en 2-2-2 businesskonfiguration, dock med fully lie-flat, mne är såklart sämre än SAS "nya" kabin. Oftast brukar den få gå på US-linjerna men skulle du ha riktig otur hamnar den på Tokyo. Risken är dock ganska liten.

Väl bekant med den kärran. Fick den förra året till New York. Klar besvikelse, icke fungerande entertainment system och väldigt sliten. Kompenserad med poäng men flyger jag business vill jag ha upplevelsen.
 
Toppen