Senaste nytt

SAS Business Class Stockholm – Paris: Inte så illa trots allt!

Roger J

Medlem
De borde kanske tagit bort Economy Extra och låtit C-paxen få breda ut sig? Antar att OP hade uppskattat rad 2 själv.
Annars är det tyvärr bara hålla med om "obefintlig hårdvara".
 
Nu sitter man här och tycker att det hade varit väldigt trevligt om bokningsklass C hade stått på biljetterna hem från London imorgon och fram och tillbaka nästa vecka igen... Nåja!

Bra rapport, som vanligt! :) Jag kan hålla med om att det är lite trist att Eco fritt får flyttas fram, speciellt när gardinen saknas. Det blir onekligen mer rymligt där fram med en tom rad. Men det är klart, när man sitter i Eco så är man glad när man kan flytta fram lite. ;)
 

Jonas C

Medlem
Tack för era kommentarer. Glad att ni uppskattade läsningen! :)

Gällande maten så kan Arlandas fantastiska catering anläggning vara en bidragande faktor till min positiva uppfattning. De har ju trots allt bidragit till att Ethiopian Airlines har fått ett så bra rykte här på BusinessClass.se (maten från Addis Ababa var inte så bra som jag hade hoppats). Likaså gäller besättningen där en Arlanda baserad besättning i stora drag är en garanti för ett gott bemötande.

Men från vad jag har förstått så ska de kalla måltiderna inte vara SAS starka sida. Har ännu inte haft tillfälle att testa dessa, och är nog inte så sugen heller.

Gällande passagerarna som flyttade till Economy Extra så rörde det sig om två bakfulla backpackers som lade sig och sov på varsin stolsrad. Att den ene sov med fötterna farligt nära mig gjorde inte saken bättre. Jag tycker även att besättningen kunde ha gjort ett bättre jobb med att se till så att passagerarna från ekonomi inte använde den främre toaletten.
 

rvarttinen

Medlem
Kul läsning och att få läsa om att SAS gör bra ifrån sig (läste nyss din eminenta rapport om SAS på long haul). Dock, jag har valt AF de gånger jag åker till Paris i och med att SAS alltid har prisat ut sig. Av någon anledning har det alltid blivit så ... dessutom Terminal 1 är inte lika kul som 2:an, om de inte byggt om på senare tid ...
 
Toppen