henrik l
Medlem
Kom själv att tänka på en situation strax före jul när jag skulle flyga KLM från Arlanda. KLM använder Menzies loungen på Arlanda, en lounge jag själv inte tycker är särskilt märkvärdig. Jag kan direkt anmärka på vin från kranar, ingen sprit, ingen varm mat, egentligen ingen ordentlig kall mat heller osv. Dessutom var loungen knökfull.
Bredvid satt två män och två kvinnor i medelåldern som jag förstod skulle på charterresa och förmodligen hade köpt någon premiumstol som gav tillträde till lounge. De tyckte det var helt suveränt att få dricka vin och äta ost och kex i den ganska fulla loungen. Marknadsföring rakt igenom...
Huvudet på spiken och som Torbjörn skrev det handlar om referensramar. Jag tror iofs av vad jag utläst av diskussioner här och mina begränsade erfarenheter att skillnaderna på busniess inom Euoropa med "the usual suspects" inte är avgrundsdjup, utan att avgrunden beror på om man sitter framför eller bakom skynket, och hur bred avgrunden är beror på bolag.
Jag håller med Jacob om referensramar. Har man alltid flugit charter och aldrig varit i en lounge så är Menzies på ARN eller GOT en lyxupplevelse. Vet bara när jag själv fixade mitt Diners för 13-14 år sedan och kunde komma in i loungerna så kändes det väldigt lyxigt. Nu med ett BAEC-gold så har man blivit mera kräsen Men fortfarande gäller: bättre att komma in i en lounge än att inte komma in alls