Men då åker jo både LH och OS som båda serverar lokala tyska eller österrikiska sekt? Det är jo inte Champagne...
Där fick du mig!! Jag får helt enkelt även fortsättningsvis flyga matartrafik med KM som inte har några CRJ etc. och serverar Champagne i C även på deras kortaste sträckor...
Alltid lär man sig något nytt! Jag hade tydligen fel. Antar att jag så sällan reser i små flygplan inom Europa när jag tänker efter. När jag gör det är det nästan uteslutande med LH och OS. Jag står dock fast vid att en seriös C produkt innebär som minst blockerat säte bredvid mig. I USA är vi ju för ovanlighets skull nästan alltid bortskämda med "riktiga" C stolar i inrikes "F"...
Jag är förvånad över att det faktiskt verkar som att det stora flertalet europeiska flygbolag inte blockerar ett säte i C på 2 sätesrader. Helt sjukt ju. Den obefintliga skillnaden mellan Y och C när det gäller komfort borde ju kanske framgå lite tydligare i flygbolagens marknadsföring.