Senaste nytt

SAS business class service på CRJ 900

TheEagle

Medlem
Har bara flugit CRJ i Y intra Scandinavien mellan CPH och TRD. Då var det i alla fall samma typ av käk som CPH-ARN. Tror dock inte de tillämpar seatblocking eftersom de oftast bara har 4 stolar i C och 8 i Y.
Annars måste jag säga att jag gillar att flyga CRJ.
 

fcx

Medlem
CRJ är trevliga att åka i. SAS kör ju bara seatblock på mittensäten, och eftersom CRJ saknar sådana så blir det givetvis ingen seatblock. Dock ett skönt plan ändå, men stora handbagage kommer inte med in i kabinen.

Den här glada (kalla) anrättningen serverades på CPH-TXL i C, vilket borde vara ungefär samma sträcka som CPH-WAW

20130106_160920.jpg
 

twiggs

Medlem
CRJ är trevliga att åka i. SAS kör ju bara seatblock på mittensäten, och eftersom CRJ saknar sådana så blir det givetvis ingen seatblock. Dock ett skönt plan ändå, men stora handbagage kommer inte med in i kabinen.

Den här glada (kalla) anrättningen serverades på CPH-TXL i C, vilket borde vara ungefär samma sträcka som CPH-WAW

Visa bifogad bild 13523

Den typen av smörrebröd serveras bara på mycket korta flygningar, på max 1 timma. På CPH–WAW och andra lite längre flygningar serveras en kall matigare anrättning (dock sällan godare!) med ost som dessert.
 

MarcusC

Medlem
Hur är det med SAS seatblock på crj i c....är de. Bekräftad eller är det så sas inte lovar seat block fortfarande på crj900...

Ingen varm mat i varje fall tror jag!!
 

twiggs

Medlem
Hur är det med SAS seatblock på crj i c....är de. Bekräftad eller är det så sas inte lovar seat block fortfarande på crj900...

Ingen varm mat i varje fall tror jag!!

Seatblock hos SAS gäller enbart på mittsäte, saknas sådant så blockas ingenting dvs. att två personer på tvåsits sitter lika trångt som i ekonomiklass.

Varm mat är absolut inte aktuellt på en sådan kort tur! Tror den magiska gränsen för varm mat går på eller t o m över 2 timmar med vissa rutter med undantag på grund av konkurrensskäl.
 

micsjo

Medlem
LH har blockat i C på CRJ. Åtminstone när jag flugit med dem. Bl a MUC - Belgrad. Mycket trevlig flygning. Düsseldorf - ARN likaså.

SAS borde ju kunna det också då.
 
Toppen