SAS business class service på CRJ 900

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av EBGGOT, 5 Februari 2013.

1. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dax för en liten tripp till WAW. Har ju bara åkt CRJ mellan GOT/CPH-CPH/GOT men hur är servicen mellan CPH-WAW? tycker jag läst i någon annan tråd att c-klass servicen blir mycket begränsad jämfört med större plan.

Så men andra ord är det värt en C eller blir jag bara förbannad.... (och när jag skriver värt menar jag: är det samma mat etc som när man åker med våra kära MD-80) Eller skall jag tänka om och köra LOT istället?

2. Planet är ju så litet att det knappt har plats för någon mat ;)

3. T_J

T_J Medlem

Jag fick en businessbiljett mellan WAW och CPH då det inte fanns nåt annat tillgängligt. Ska bli intressant att se om det är värt nåt. Har inte några större förhoppningar. Svaret vet jag på torsdag nästa vecka :)

4. jag har kört affärsklass på denna på något som måste vara typ den kortaste resan SAS har: CPH-HAM. En trevlig liten måltid, och ett skönt flygplan..

5. SWEDE

SWEDE Medlem

Du behöver ju inte slå armbågarna i någon när du äter det du nu får. C i CRJ är nog det bästa efter C i MD8X.

1 person likes this.
  6. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    CRJ 900 biz är inte så upphetsande.. Rad 1 är trevligt, mycket legspace men i övrigt är allt som vanligt..Små overlockers dock

7. bhen

bhen Medlem

Sorry offtopic, men CPH-HAM är 174miles, det är en långtur ju!
    En av Norges större inrikeslinjer är SVG-BGO, 99 miles.
    /b

8. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sas inrikes norge har ingen c-klass. Senator skriver kortaste tur i affärsklass med CRJ.....

9. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter lite hit and miss men jag får testa så har jag det gjort.... Hoppas i alla fall det är seatblock!

10. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas kan man ju alltid göra. I lördags var det ingen seat block på 2-raden i C på MD8X FRA-CPH... Urdåligt, varför betala för C om man hamnar där? Men maten var i alla fall bra!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!