SAS business class på Boeing 737-800 (Winglets) Barcelona-Stockholm, vilka stolar?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av jumbooze, 19 Juni 2012.

1. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Enligt den här sidan http://www.sas.se/Misc/Ovriga_sidor/Eva--chat/Flygplansflotta/Boeing-737-800-Rev-C/
    så finns det stolar med större benavstånd i C, stämmer det? Visste inte att det fanns C inom Europa som inte bara är som vanliga stolar men framför skynket. Avstånd mellan stolsraderna: Business 61", Economy 32" enligt uppgiften ovan.

Dit kommer jag flyga C i CPH - BCN på en Airbus Industrie A321.
    Den hittar jag inte här: http://www.sas.se/sv/Misc/Ovriga_sidor/Eva--chat/Flygplansflotta/
    Hur är benutrymmet på A321 i C? Samma som i Eco?

2. cmj

cmj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant, dock visar bilden att det inte finns nån business ombord. (blå business, grön economy)

3. SK1989

SK1989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med största sannolikhet är det inkopierat från modellbeskrivningen av longhaulflottan. Inte en endaste av de 737 som jag flugit med opererade av SAS har 61" mellan raderna. Jag vill påstå att inget av SAS flygplan som används inom Europa har rader med avsevärt längre benutrymme (förutom några stackars nödutgångsplatser).

Några av de främre raderna påstås ha mer benutrymme men jag tror det är en fantasi (eller så är det ännu jäkligare längre bak i planet) för att det skall låta bra i reklamen.

5. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS har väl fortfarande 2-3 stycken OSL baserade 737-800 med endast 150 stolar? Dessa kärror har 2+3 konfig i business.
    De här kärrorna ska ha generöst med benutrymme, max konfig i 737-800 är annars 189 stolar.

1 person likes this.
  6. Jacob

Jacob Medlem

Det är mer benutrymme längst fram (första raderna) på SAS kortdistansflygplan, detta fick jag bekräftat av SAS produktchef. Men några 61" är det aldrig, garanterat en felskrivning, men möjligtvis skulle det kunna vara 33-34".

7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för att du kollade, och här hade man sett fram emot 61" :D Hade ju iofs kunna räknas som C på riktigt. Nu får man väl nöja sig med rödtjut och lådmat.
    Har någon koll på hur utbrett wifi är på 737-800: orna?

8. Trox

Trox Medlem

Varför står det på bokningen att planet har winglets? Det känns som lite onödig information.

1 person likes this.
  9. WF789

WF789 Medlem

Land:
    Norge Norge
    Winglets = Velg en annen avgang om jeg husker riktig med tanke på komfort ombord...
    (Samt disse har vel ikke wifi ombord)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!