Senaste nytt

SAS = Bra Service = Falskt

Storsteffe

Medlem
Man ställer naturligtvis inte frågan utan påtalar detta när man ser att vederbörande inte uppfyller kraven, allt annat är inte korrekt mot kunden oavsett om han/hon uppfyller kravet eller inte.
 

Agö

Medlem
På Kastrup står det i princip alltid en SAS-värd/inna utanför fållan till guldincheckningen. Jag har vid åtskilliga tillfällen sett folk bli "avvisade" därifrån. Frågan som TS fick ställs också regelbundet där.
 

Agö

Medlem
Man ställer naturligtvis inte frågan utan påtalar detta när man ser att vederbörande inte uppfyller kraven, allt annat är inte korrekt mot kunden oavsett om han/hon uppfyller kravet eller inte.
Fast då är det ju försent för oss övriga som rätteligen står i kön. Vill ogärna stå längre i kö än nödvändigt för att det inte kontrolleras ordentligt.

Lite lustigt detta. I ena sekunden gnälls det på att SAS inte fixar prioboarding. I andra sekunden ska man dalta med pax som medvetet eller omedvetet ställer sig i en kö där de inte ska vara.
 

trekker

Medlem
Fast då är det ju försent för oss övriga som rätteligen står i kön. Vill ogärna stå längre i kö än nödvändigt för att det inte kontrolleras ordentligt.

Lite lustigt detta. I ena sekunden gnälls det på att SAS inte fixar prioboarding. I andra sekunden ska man dalta med pax som medvetet eller omedvetet ställer sig i en kö där de inte ska vara.
Jag ser inga problem att man kollar folk om det ar ko, men en nedlatande fraga som antyder att vi var en vilsen familj nar det var 4 stycken tomma incheckningsdiskar prio kanns direkt onodigt.
 
Faktist valdigt intressant vad du skriver om just silver. Nar jag blev EBS innan EBG och anvande business checkin sa fick jag minsann veta att jag hade egentligen inget dar att gora med ett silverkort. De checkade dock in mig ansag att jag skulle vara tacksam for att de gjorde ett undantag just den gangen.
Jag har hittills aldrig fått några kommentarer. När jag fick nya kortet frågade jag faktiskt lite försiktigt första gången om det verkligen var så dom menade, när jag gick förbi hela kön med mitt silver, men det sa dom att så var det. Hur det skulle gå visste dom inte riktigt för dom höll med när jag sa att då måste ju så många kunder ha förmånen att det nästan inte lönar sig längre. Så verkar det dock inte ha blivit, min personliga teori är att många med silver inte vet att man får använda businesscheckin och helt enkelt ställer sig i den vanliga kön.

Själv tänker jag dock fortsätta använda prio-kön, det är ju i princip enda förmånen jag har som silver (som jag använder åtminstone) så det är lika bra att använda den medan jag jobbar vidare mot EBG!
 

Storsteffe

Medlem
JSå verkar det dock inte ha blivit, min personliga teori är att många med silver inte vet att man får använda businesscheckin och helt enkelt ställer sig i den vanliga kön.

Lite mer okunnighet än så ibland skulle jag tro, väldigt många vet inte ens om att de har silver, sambon blir förmodligen Guld efter julresan och är totalt ointresserad, däremot är bagagemängd och "liggstol" av betydelse :confused:
 
Toppen