trekker
Medlem
Igar reste jag med SAS is SAS Plus fran Arlanda till Manchester med familjen (2 vuxna + 2 barn pa 4 ar). Efter att ha rest mycket med BA och AY senaste halvaret sa var skillnaden i service slaende, ar verkligen SAS urusla eller hade vi bara otur?
Det borjade med att vi gick till incheckningen pa Arlanda, varpa innan jag ens kommit fran till desken blir tillfragad om jag har business biljett eller nagot kort med antydan att vi var pa vag till fel incheckning. Ar det inte battre att isafall tillrattavisa oss utifall vi hade haft en go biljet och inte varit EBG nar han val fatt vara biljetter?
Val pa planet gick det bara utfor. Min fru och barn satt pa 1D,1E och 1F medans jag satt pa 1C. Nar maten val skulle serveras sa fick jag min lada, men min fru och barn fick bara en och de envisades att barnen skulle inte fa en lada utan de kunde fa pizza eller smorgas aven fast bada 2 ville ha salladen. Min fru fick argumentera ganska friskt for att till slut fa en lada till alla.
Efter den forsta serveringen sa var det stopp, ingen kom och fragade om vi ville ha pafyllning pa dricka. Sa jag fick trots att jag satt pa rad 1 trycka pa buzzern (drapperiet var fordraget nastan direkt med cabin crew pa kaffe paus). Jag bestallde en till dricka men innan jag hann bestalla at min fru var dom borta, sa fick buzza igen. Bestallde en muffin och hon fick den i prinicip kastad pa sig. Efter ytterliggare kanske en halvtimme sa kom dom genom kabinen och erbjod plus resenarer snacks, fast inte alla. Min fru och mina barn blev utan - ingen aning om varfor sa det blev till att buzza igen. Denna gangen nar dom kom var dom riktigt sura for man far tydligen inte buzza hur mycket som helst.
Nu var jag som sagt sur pa riktigt sa det blev en extra buzz for ytterliggare nagot att dricka bara for att, och den var verkligen inte serverad med ett leende.
Ar det verkligen sa har daligt i SAS Plus? Eller hade vi bara otur? Jag aker SAS Plus igen imorgon och hoppas verkligen pa battre service, men da reser jag ju utan familjen sa da kanske dom beter sig annorlunda?
Det borjade med att vi gick till incheckningen pa Arlanda, varpa innan jag ens kommit fran till desken blir tillfragad om jag har business biljett eller nagot kort med antydan att vi var pa vag till fel incheckning. Ar det inte battre att isafall tillrattavisa oss utifall vi hade haft en go biljet och inte varit EBG nar han val fatt vara biljetter?
Val pa planet gick det bara utfor. Min fru och barn satt pa 1D,1E och 1F medans jag satt pa 1C. Nar maten val skulle serveras sa fick jag min lada, men min fru och barn fick bara en och de envisades att barnen skulle inte fa en lada utan de kunde fa pizza eller smorgas aven fast bada 2 ville ha salladen. Min fru fick argumentera ganska friskt for att till slut fa en lada till alla.
Efter den forsta serveringen sa var det stopp, ingen kom och fragade om vi ville ha pafyllning pa dricka. Sa jag fick trots att jag satt pa rad 1 trycka pa buzzern (drapperiet var fordraget nastan direkt med cabin crew pa kaffe paus). Jag bestallde en till dricka men innan jag hann bestalla at min fru var dom borta, sa fick buzza igen. Bestallde en muffin och hon fick den i prinicip kastad pa sig. Efter ytterliggare kanske en halvtimme sa kom dom genom kabinen och erbjod plus resenarer snacks, fast inte alla. Min fru och mina barn blev utan - ingen aning om varfor sa det blev till att buzza igen. Denna gangen nar dom kom var dom riktigt sura for man far tydligen inte buzza hur mycket som helst.
Nu var jag som sagt sur pa riktigt sa det blev en extra buzz for ytterliggare nagot att dricka bara for att, och den var verkligen inte serverad med ett leende.
Ar det verkligen sa har daligt i SAS Plus? Eller hade vi bara otur? Jag aker SAS Plus igen imorgon och hoppas verkligen pa battre service, men da reser jag ju utan familjen sa da kanske dom beter sig annorlunda?