SAS booking class A

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av tomten, 4 Februari 2016.

1. tomten

tomten Medlem

Hej!

Sitter och kollar lite i ITA, och jag hittar denna resa från köpenhamn till tokyo i sas "first". Det första som slår mig är att det känns som ett bra pris 9,489... men har sas first och vad är det för intjäning (A finns inte med i eurobonustabellerna jag tittat på).

Bifogade filer:

• sas.PNG
      sas.PNG
      Filstorlek:
      354,6 KB
      Visningar:
      148
  2. SAS bokningsklass A är för billigaste SAS Plus (Premium Economy) biljett därför är det ingen First class biljett.

Bl a ITA Matrix och Google Flights mappar fel mellan bokningsklass och kabinklass på vissa flygbolags bokningsklasser. Det har pågått ganska lång tid men de har fortfarande inte åtgärdat problemet.

agehall gillar detta.
  3. tomten

tomten Medlem

Det förklarar saken. Tack.

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant att A-klass (och J-klass) inte finns i tabellen över interkontinentala flyg på hemsidan: SAS points charts - SAS

Har detta ändrats nyligen? Eller har de alltid saknats?

5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    A finns väl bara på intra-EU. Plus saver bokas som P på longhaul om jag minns rätt.

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar inte vara så längre. Se bildexemplet i första posten

7. Agö gillar detta.
  8. tomten

tomten Medlem

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom SAS inte har några biljetter med 0p intjäning så är sannolikheten stor att det är samma som Plus Saver.

Dr. Miles gillar detta.
  10. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att de klasserna också tjänar poäng men man vet aldrig. Detta är lite extra surt att svara så här eftersom jag i en annan tråd svarade drygt med att jag tror på tomten. Men nu visar det sig att @tomten inte heller vet :( Så vem ska man då tro på ;)

johhenrik och Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!