Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Brandten

Medlem
Jag fick besked från kundtjänst om att min resa ARN-CPH-PVG 29/2 bara skulle räknas med i Challenge som ett leg (ARN-CPH) eftersom jag landar på PVG den 1/3. Någon som vet om det har varit på samma sätt förut?
Kan inte svara på hur det varit förut men jag pratade med kundtjänst idag då min sista flight i perioden ÄR 29/1 med SK534 och då landar jag 1/3 på ARN. SAS hävdar dock att det inte spelar någon roll eftersom resan påbörjades under bonus challenge perioden.
 

mha321

Medlem
Kan inte svara på hur det varit förut men jag pratade med kundtjänst idag då min sista flight i perioden ÄR 29/1 med SK534 och då landar jag 1/3 på ARN. SAS hävdar dock att det inte spelar någon roll eftersom resan påbörjades under bonus challenge perioden.
Det hoppas jag också på eftersom jag gör en liknande. Hoppas. Tror på det gör jag inte förrän efteråt med facit.
 
Det hoppas jag också på eftersom jag gör en liknande. Hoppas. Tror på det gör jag inte förrän efteråt med facit.
Flyg som påbörjas dag 1 men avslutas dag 2; registreras de på datum 1 eller datum 2? Vill minnas att det är på datum 1, och då borde det vara lungt.
Edit: alltså angivet datum på Eurobonuskontot
 

Martin B

Medlem
Flyg som påbörjas dag 1 men avslutas dag 2; registreras de på datum 1 eller datum 2? Vill minnas att det är på datum 1, och då borde det vara lungt.
Edit: alltså angivet datum på Eurobonuskontot

Kollar jag på tidigare resa i januari ARN-CPH-PVG så ligger båda sträckorna reggade på samma utresedatum även om ankomsten PVG var en dag senare. Verkar ju mest logiskt enligt min mening att räkna på det sättet men återigen så är det alltså olika besked från SAS kundtjänst...

Handlar för mig mest om att slippa ta en extra sträcka via CPH/OSL på annan resa till Billund från ARN.
 
Toppen