Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Martin B

Medlem
Jag fick besked från kundtjänst om att min resa ARN-CPH-PVG 29/2 bara skulle räknas med i Challenge som ett leg (ARN-CPH) eftersom jag landar på PVG den 1/3. Någon som vet om det har varit på samma sätt förut?
 

Smuffe

Medlem
Jag fick besked från kundtjänst om att min resa ARN-CPH-PVG 29/2 bara skulle räknas med i Challenge som ett leg (ARN-CPH) eftersom jag landar på PVG den 1/3. Någon som vet om det har varit på samma sätt förut?

Men om du påbörjar resan 29/2 så bör den ju räknas. Hade avgångstiden varit efter midnatt så vore det en anna sak.
Som vanligt bör man inte förlita sig på SAS Kundtjänst eller SK-IT.
Om det dessvärre blir en försening eller inställt flyg bör du också kunna tillgodoräkna dig dina extrapoäng genom challengen. Självklart utöver EC261/2004... :)
 
A

Aurora

Guest
Ville vært minimalt bekymret. Jeg tipper "ikke oppfyllt challenge => null flights gjennomført".
Venter utålmodig på egen challenge. Gleder meg :)
 

mha321

Medlem
Spontan gissning är att felräkningen beror på de allmänna problemen de haft med postningar och historiken på sistone. Och någon som inte insåg att de kanske borde stoppat det utskicket baserat på det.

(fick också noll, men jag har faktiskt bara haft två segment med sas i januari, plus två på bonusresa. Svagaste sas-januari på många år, men det har ju blivit lite andra alternativ istället...)
 
Toppen