Tråkigt förstås men när SAS ledningen jagar saker att kapa och/eller outsourca så blir väl detta en mycket tydlig post i bokföringen.Ttyvärr så synns ju inte det lilla extra som en sån här enhet ger till bolaget kanske så tydligt som den ska.
Lite OT men....
Det kontoret är numera besatt av "min" firma, vi ockuperar hela övre planet sedan i somras.... Har varit tämligen inblandad i etableringen där + det du kunde läsa om i ÖP i dag.
Att få göra något som inte är enligt regelboken kommer ta lång tid, om ens möjligt.
Ett callcenter är ju ett annat företag, dvs att göra undantag på kostnader, regler osv måste gå via flygbolaget.
Hoppas verkligen de får finnas kvar. Jag som boende i Finland ringer alltid SAS i Sverige, så otroligt mycket bättre service än Estland (dit jag ofta annars blir kopplad).
Pratade just med en av dom (privat) och svaret kommer nästa vecka... Jag blir grymt besviken om det är så att dom försvinner i Övik. Norrmänen är okay men att ringa Danska kundtjänsten skulle få mig att fundera läääääääänge