Senaste nytt

SAS bokning i Örnsköldsvik läggs troligen ned

Vänner

Det verkar som besparingarna på SAS kan få konsekvenser på servicen mot oss som reser mycket. Jag har just fått veta att SAS planerar att lägga ned sin kundtjänst/telefonförsäljningen i Örnsköldsvik. Denna skall då ersättas med ett Svenskt callcenterföretag, vilket är inte känt ännu. Personalen lär inte få följa med i en sådan flytt. I dag är det ett callcenterföretag i Sveg som tar hand om EBB / EBS och dom är långt ifrån lika kompetenta som EBG/EBP kundtjänsten i Örnsköldsvik.

En del av SAS styrka gentemot oss som är frekventa kunder utan tvekan den service vi kan få i Ö-vik.. SAS, det här är en mindre bra idé!

Som jag förstått skall Ö-vik ta all administration, Internet support och motsvarande arbetsuppgifter för hela Norden. Detta gäller bara samtal som skall bort från Ö-vik som jag förstått.
 
Last edited:

Lonelyflyer

Medlem
Ja det här är trist
för 4 år sen jobbade jag själv på bokningen i OSD, då fanns det även LLA och OER

Sen kom väl folk på att det är populärt att boka på Internet i dagens läge och telefonsupporten koncentrerades till Örnsköldsvik som redan innan hade supporten åt internetbokningar

Som redan nämns finns ett callcenter i Sveg som tar overflowsamtal men hoppas Övik blir kvar - om inte annat för arbetstillfällen i kommunen

Kanske är så enkelt att många kunder idag inte ringer?
Chatta med Eva eller lös det själv liksom
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Kanske är så enkelt att många kunder idag inte ringer?
Chatta med Eva eller lös det själv liksom
Om SAS hade fixat en bra webbsida där man kunde boka multi-leg med andra Star Alliance flygbolag eller boka Star Alliance bonuresa online hade det varit enklare för oss som hänger på den här sidan.

Men de flesta människor köper biljett som tur och retur och köper den som är billigast. Då folk ringer inte till kundtjänst så länge det inte blir irregurar operations som försening/inställt flyg.
 

Traveller

Medlem
Vad innebär det för EPG/EBP?
Svar: Att all svarstjänst för oss blir outsourced enligt personalen
Ö-vik skall visserligen öka personalstyrkan i ö-vik om detta nu blir verklighet eftersom dom då får nya arbetsuppgifter som andra inom koncernen har haft på annan ort. Sådant kan vara gruppbokning, supporten till resebyråerna etc.
Även delar av customer care lär hamna i händerna på ett call center tillika Eurobonushanteringen.

Jag hoppas verkligen att man ändrar sin uppfattning och låter oss som är EG/EBP fortsätta ha den utsökta servicen vi har i dag.
Tilläggas skall att personalen har protesterat stort mot detta och att sista ordet än ej är sagt.
 
Toppen