Vänner
Det verkar som besparingarna på SAS kan få konsekvenser på servicen mot oss som reser mycket. Jag har just fått veta att SAS planerar att lägga ned sin kundtjänst/telefonförsäljningen i Örnsköldsvik. Denna skall då ersättas med ett Svenskt callcenterföretag, vilket är inte känt ännu. Personalen lär inte få följa med i en sådan flytt. I dag är det ett callcenterföretag i Sveg som tar hand om EBB / EBS och dom är långt ifrån lika kompetenta som EBG/EBP kundtjänsten i Örnsköldsvik.
En del av SAS styrka gentemot oss som är frekventa kunder utan tvekan den service vi kan få i Ö-vik.. SAS, det här är en mindre bra idé!
Som jag förstått skall Ö-vik ta all administration, Internet support och motsvarande arbetsuppgifter för hela Norden. Detta gäller bara samtal som jag förstått.
Vad innebär det för oss EBG/EBP?
Om SAS hade fixat en bra webbsida där man kunde boka multi-leg med andra Star Alliance flygbolag eller boka Star Alliance bonuresa online hade det varit enklare för oss som hänger på den här sidan.Kanske är så enkelt att många kunder idag inte ringer?
Chatta med Eva eller lös det själv liksom