SAS bokning i Örnsköldsvik läggs troligen ned

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Traveller, 13 December 2012.

1. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vänner

Det verkar som besparingarna på SAS kan få konsekvenser på servicen mot oss som reser mycket. Jag har just fått veta att SAS planerar att lägga ned sin kundtjänst/telefonförsäljningen i Örnsköldsvik. Denna skall då ersättas med ett Svenskt callcenterföretag, vilket är inte känt ännu. Personalen lär inte få följa med i en sådan flytt. I dag är det ett callcenterföretag i Sveg som tar hand om EBB / EBS och dom är långt ifrån lika kompetenta som EBG/EBP kundtjänsten i Örnsköldsvik.

En del av SAS styrka gentemot oss som är frekventa kunder utan tvekan den service vi kan få i Ö-vik.. SAS, det här är en mindre bra idé!

3 personer gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är mycket tråkigt.

Jag vet inte om vi direkt kan få SAS att ändra på detta beslut, men ett tips till personalen i Ö-vik är väl att starta en egen resebyrå. Jag tror de skulle få rätt många kunder även om de tog en lite högre bokningsavgift än ändra bolag...

1 person likes this.
  3. lugnafavoriten

lugnafavoriten Ny medlem

Kolla upp källan en gång till så får du nog ett annat svar ska du se! Vad jag gissar kommer SAS i Örnsköldsvik att utöka med tanke på effektivitet och kostnader.

4. Jättetråkigt - jag tror vi alla känner elitgänget i Örnsköldsvik som hjälpt oss genom åren..

7 personer gillar detta.
  5. flierman

flierman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du någon info om detta som man kan läsa, finns någon källa?

6. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har blivit uppringd och besvarat kundnöjdhetsenkäten vid ganska många tillfällen efter att ha pratat med sas kundtjänst. Jag hoppas att man använder detta gedigna underlag när man prioriterar vilka service-enheter man ska ha kvar.

7. flierman

flierman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De kan ju utöka den redan f:d SAS-täta resebyrån...:)

Om oss | GO Sport Travel

1 person likes this.
  8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi får väl hålla tummarna för att man backar i frågan.

1 person likes this.
  9. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    lugnafavoriten skrev:
    Kolla upp källan en gång till så får du nog ett annat svar ska du se! Vad jag gissar kommer SAS i Örnsköldsvik att utöka med tanke på effektivitet och kostnader.
    ----------------------------------

Mitt initiella inlägg gjordes efter informationen mottogs av mig från SAS.

10. OSL_Commuter

OSL_Commuter Medlem

Detta är oroväckande & inte alls bra!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!