Senaste nytt

SAS - Boka ordinarie biljett för poäng = Fantastiskt dyrt!

FF#1

Medlem
Som jag sa i en annan tråd, poängen har precis som aktier bara ett fiktivt värde tills de omsätts.
Även om du inte gjorde värsta klippet så omsatte du dem till nått du ville ha.
 

Stefan62

Medlem
Är det fortfarande fel i EB-systemet?

Ska boka Arlanda - Rom i september och det går lös på 110 000 EB-poäng i SAS Plus...det stämmer ju inte alls med poäng-tabellerna...

Någon som vet?
 

joemume

Medlem
Är det fortfarande fel i EB-systemet?

Ska boka Arlanda - Rom i september och det går lös på 110 000 EB-poäng i SAS Plus...det stämmer ju inte alls med poäng-tabellerna...

Någon som vet?

För en vanlig bonusbokning för 1 pers. så kostar ARN-FCO 60000 T/R. Har kollat en mängd datum i september och priserna stämmer.

Om du däremot försökt boka cash+poäng är frågan en helt annan och då det säkert stämma med 110000 poäng... :)
 

Bamsefar

Medlem
Är det inte så att ni råkar ut för "normalpris" EB bokningar nu ?

Vad jag menar är: Om det inte finns några awardsbiljetter, dvs till reducerad EB nivå, så kan man fortfarande få tag i ordinarie biljetter, men då till en MYCKET MYCKET högre EB kostnad. Jag minns inte exakt hur mycket det var till USA i C, men det var rejält mycket mera än de vanliga vi brukar svänga oss med här på BC.se.

Således, ni "råkar" inte titta på ordinarie biljetter till EB pris - alltså extremt mycket dyrare i EB poäng alltså ?
 

Stefan62

Medlem
Ok, så är det - det tokiga är att cash + points dyker upp som default hos mig och jag observerade inte det...jag måste välja att titta på biljetter för enbart poäng och då dyker de upp för 60 000 EB-poäng.
 

Homer

Medlem
Ok, så är det - det tokiga är att cash + points dyker upp som default hos mig och jag observerade inte det...jag måste välja att titta på biljetter för enbart poäng och då dyker de upp för 60 000 EB-poäng.

Samma här
Jag väljer Boka resa med EuroBonus-poäng och sen hamnar jag direkt på cash + points.
med nedanstående bannér ovanför :rolleyes:

SAS.png
 
Toppen