Senaste nytt

SAS Boeing 747 - Njut av ett bra repotage och riktigt trevlig läsning

011430121

Medlem
Det fanns på 90 talet en SAS 747 Cargo, kommer inte ihåg vem som ägde maskinen men den var SAS målad, såg på GOT ofta.
Vill minnas att den var i SAS trafik något år.
SAS Cargo ökar fraktkapaciteten till Asien - SAS
Sedan startade LH och SAS ( tror att det var några fler bolag med i detta) ett sammarbete och då var det LH:s
MD 11 maskiner. Tror att det finns någon medlem i Göteborg som kan detta bättre än jag. SAS Cargo och Lufthansa Cargo under samma tak - SAS

Detta blev mycket OT, men det är så kul att minnas.
 
Det fanns på 90 talet en SAS 747 Cargo, kommer inte ihåg vem som ägde maskinen men den var SAS målad, såg på GOT ofta.
Vill minnas att den var i SAS trafik något år.
SAS Cargo ökar fraktkapaciteten till Asien - SAS
Sedan startade LH och SAS ( tror att det var några fler bolag med i detta) ett sammarbete och då var det LH:s
MD 11 maskiner. Tror att det finns någon medlem i Göteborg som kan detta bättre än jag. SAS Cargo och Lufthansa Cargo under samma tak - SAS

Detta blev mycket OT, men det är så kul att minnas.
Ifølge Planespotters.net blev den sidste afviklet i 1997
 

Holloman

Medlem
Huge Viking var maskinen jag flög på min första LH flygning mellan Köpenhamn och Los Angeles. Minns inte vilken kärra som flög oss hem dock. Anslutningen från Stockholm till Köpenhamn var med Torleif Viking (LN-RLD).
 

Palazzi

Medlem
Också flugit B747 direkt till LPA, men det var 1994. Nämnda plan togs ju ur trafik 1987, så vet inte vilket bolag jag flög med..... (Jag trodde det var Scanair).
 
Väldigt intressant lördagsläsning! Hade ingen aning om att de hade så pass många maskiner och att de var i bruk så länge som de var.
 
Toppen