Senaste nytt

SAS blöder och använder skattepengar

Zodde

Medlem
Ja antagligen... 3 OLIKA länders stater äger TILLSAMMANS 50%... Rimmar ändå dåligt med att det är svenska skattepengar som subventionerar driften.
 

Storsteffe

Medlem
Ja antagligen... 3 OLIKA länders stater äger TILLSAMMANS 50%... Rimmar ändå dåligt med att det är svenska skattepengar som subventionerar driften.

Det har jag aldrig sagt, ägartillskott har dock räddat bolaget. Skattepengar helt klart men inte nödvändigtvis en kostnad för skattebetalarna, det vet man inte förrän Svenska staten sålt sin del eller bolaget avvecklats på ett eller annat sätt.
 

Jakob K

Medlem
Till samtliga:

Notera att inlägg nr 1 bröts ut ur en annan tråd här på formet av moderator.

Jag har inte själv varken startat denna tråd eller satt dess rubrik utan inlägg 1 var en del i en diskussion många sidor ner i en annan tråd som sedan ansågs off topic.

FYI alltså.
 

Kristofer

Medlem
Att säga att SAS är statligt är ungefär lika fel som att säga att det inte är det. I mina ögon lämpar det ordet bara sig för bolag som staten äger till 100%.
 

Ricci

Medlem
Hur mycket skattepengar/avgifter har SAS betalat till de Skandinaviska staterna (inklusive deras anställda)?!!

Visst man kan komma undan billigt med att ha bemaningsföretag (placerat i lågskatteland i t ex Polen) och man kan placera flygplanen i t ex Irland). Sedan vill man att t ex sjukvård skall fungera i landet........
 

lillemannen

Medlem
[/QUOTE] Visst man kan komma undan billigt med att ha bemaningsföretag (placerat i lågskatteland i t ex Polen) och man kan placera flygplanen i t ex Irland). Sedan vill man att t ex sjukvård skall fungera i landet........[/QUOTE]

I Polen är bolagsskatten 19% mot 22% i Sverige för företaget, däremot är lönebilden betydligt lägre i Polen.
 
Toppen