SAS biljetter till Miami finns nu upplagda

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Filip, 11 November 2015.

1. Filip

Filip Medlem

SAS Business Saver biljett för 29k! Det är väl ändå lite väl magstarkt. Jag vet att C är dyrt hos SAS, men för oss som inte bor i anslutning till OSL eller CPH så kan man lika gärna ta Lufthansa för 21k.

chazzie och Jakob Österberg gillar detta.
  2. Christian R

Christian R DYKWIA

Glæd dig over at prisen fra Stockholm(17.xxx DKK) er 5.000 DKK lavere end prisen fra København(22.xxx DKK) :)

Jensik och Filip gillar detta.
  3. Filip

Filip Medlem

Haha, jag ser detta nu, hur är det möjligt? Bokar jag GOT-MIA i oktober så kostar den mig 22k, ett bra pris! Bestämmer jag mig däremot för att boka CPH-MIA samma datum så kostar den mig nästa 30k! Ett mindre rån! :eek:

Jakob Österberg gillar detta.
  4. Christian R

Christian R DYKWIA

Velkommen til SAS-virkeligheden ;) Hvad siger I @Agö, @obs, @Ricci - det er jo business as usual...

Ricci och Filip gillar detta.
  5. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror på att danskarna har så gott om pengar:) Danmarkt är ett rikt land.

henke12, Jakob Österberg, Jensik och 1 annan gillar detta.
  6. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer ta upp detta + lite till på dialogmötet med SAS på Sturup 11 dec.
    Just nu ser jag ingen struktur och att man arbetar väldigt ad-hoc (vilket är kotym i SAS.....) men det är oroande som kund/aktieägare....:(

SNIFF, obs, Filip och 2 andra gillar detta.
  7. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte denna diskussion varit uppe många gånger på bc.se tidigare. Alla flygbolag tar mer betalt för direktflyg än med byte. Plus att alla marknader i norden är olika.

marbe166 gillar detta.
  8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    SAS verkar ju inte ha några större problem att fylla kabinerna till USA, därav kan de också ta ut dessa priser skulle jag gissa på. Många värdesätter ju direktflyget oavsett pris. Finns ju några dollar-miljonärer i Miami som inte har några problem att sätta sig på Norwegian för att resa hem till skandinavien, det är troligtvis inte priset som var den avgörande faktorn utan att det är direktflighter (att det sedan blev något dygns försening är ett ämne för en annan tråd).

9. Christian R

Christian R DYKWIA

Dette er notorisk ikke korrekt. SAS tager sig konsekvent bedre betalt hos danskerne.

Skærmbillede 2015-11-11 kl. 13.15.34.png

Skærmbillede 2015-11-11 kl. 13.15.05.png

Agö gillar detta.
  10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer att det varit uppe många gånger och "Danskarna" klagar ofta på att det är dyrare för dom (de kanske tjänar mer också vad vet jag).
    Det blev dock lite konstigt när det är billigare att resa direkt från Stockholm till Hong Kong än att resa från Köpenhamn via Stockholm till Hong Kong. Logiken stämmer inte i det fallet.
    Det verkar ju dock som att man kan ta ut högre pris på den danska marknaden och ändå fylla kabinerna. Om det skulle öppna upp en direktlinje med annat bolag på CPH-HKG så måste nog också SAS sänka priserna på CPH-ARN-HKG

obs och Johan Hbg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!