SAS betalningssida är nere

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av remymartin, 10 Oktober 2014.

1. remymartin

remymartin Medlem

Försökte nyss boka biljett på SAS sida. Omöjligt att betala för tillfället. Snackade med telefontjänsten, var de sade att bankuppkopplingen är nere. :eek:

2. Aurora

Aurora Medlem

3. Jag har bra erfarenhet av Wideroes kundtjänst personligen men man bör ha det i åtanke att detta räknas som en resebyråbokning och vad allt innebär.

4. remymartin

remymartin Medlem

Eller kanske British Airways via Heathrow för en norsk inhemsk flygning :)

5. Aurora

Aurora Medlem

Skulle det være noe disadvantage? wf.no har raskere responstid på kundeservicen sin, og du slipper å sitte i telefonkø eller vente 5-8 uker på behandling av eventuelle saker. Ser bare plus-sider ved det, du vil aldri havne i noe "expedia"-felle med de. Så langt der i fra.

6. Om det är nackdel eller inte avgör var och en. Jag skrev att jag har bra erfarenhet av Wideroes kundtjänst.

7. Aurora

Aurora Medlem

Men da er det jo all good riddance? Uansett hvilken kanal det er, er det da vel best å få kjøpt billetten enn å bli sittende hjemme hvis du MÅ et sted? :)

Personlig har jeg bedre erfaring med SAS-billetter kjøpt hos widerøe som behandles av Widerøes kundetjeneste, enn SAS-billetter kjøpt hos sas som behandles av SAS' kundeservice. Mest av alt fordi det er enklere å nå Widerøes kundetjeneste, og de gjør det 10 ganger raskere :p

8. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Er det egentligt muligt at booke SAS Plus billetter på Widerøe's hjemmeside? Umiddelbart giver de mulighed for at booke Economy, Business og First class, men jeg tænkte om måske Business mappes om til Plus hos SAS (da de mig bekendt ikke har First class) ?

9. Holgersson

Holgersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är lite rörigt på Widerøes hemsida under bokningen tycker jag. När man går mellan steg 1 och steg 2 står det under kort tid vad det är för bokningsklass men lättaste sättet för mig var att se antal incheckade bagage man tillåts. Stod det 4 st så var det "SAS Plus" man fick även om det inte står i klartext. Samma för att se om biljetten är fullt ombokningsbar och avbokningsbar.

10. remymartin

remymartin Medlem

Verkar funka nu. Telefontjänsten bad mej bara "prova pånytt", men nog är det konstigt att dom inte kan sätta upp en annons när det är något större fel på systemen?!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!