Hyr mycket kostar det att utbilda om en 737 pilot till A320? Det finns nog väldigt mycket att tjäna på att gå mot en enhetligare flotta och det har sas säkerligen räknat på. En sådan omskolning är ju en engångskostnad (per pilot förstås), samma bär ju gälla service personal.
Servicepersonal är väl de som sköter service på flygplanen, inte kabinbesättning (även om de nog också behöver omskolas lite).Servicepersonal
Servicepersonal är väl de som sköter service på flygplanen, inte kabinbesättning (även om de nog också behöver omskolas lite).
Korrekt jag tänker på de som utför service på själva flygplanet.Servicepersonal?? Det var en veldig ovenfra og ned holdning. Jeg formoder du tenker på kabinansatte i denne sammenhengen ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Rickard Gustafson säger till SVD: "Vi står inför att lägga en stor order under hösten och det handlar om någonstans mellan 40 och 50 plan". Det ska bli mycket spännande och se vad det blir. A320NEO, 737MAX eller Cseries? Vad tror ni? Jag tror det blir en mix av nya A320 och 737: or.
I mitten av 90 talet när SAS upphandlade sina 737, så fick SAS kraftiga rabatter från Boeing, hela marknaden trodde att SAS skulle köpa MD 95 frånatt SAS håller öppet för 737 om Boeing skulle ge ett mycket bättre pris, men att det ska till en rejäl rabatt från dem (eller alldeles för liten rabatt från Airbus) för att inte standardisera på A320.