Senaste nytt

SAS beställer 30 nya Airbus A320 neo!

HansO

Medlem
Någon som vet vad det blir för registrering på maskinerna ?
Det är inte många månader kvar nu innan den första levereras.
 

KalleSus

Medlem
Nu börjar 320NEO synas i tidtabellerna!
Från 30 oktober (tidtabellsskiftet) är åtminstone 1 Airbus 320NEO inlagd på rutten Stockholm - Köpenhamn. Den syns i SAS egen tidtabell som "Airbus 320 Sharklets" och i bland annat Expertflyer som 32A.

Den verkar, de första veckorna, gå i flightparen SK1415/1416, SK1419/1420, SK1423/1424, SK1429/1430 och SK 1427/1428.
Två veckor senare ansluter ytterligare 1 NEO, och då beflygs även SK1417/1418, SK1407/1408 och SK1409/1410 med den nya bussen.

Leverans ska väl ske nu i september - och utbildning pågår som bäst, enligt artikel på flygtorget, som också berättar att alla 30 beställda kommer att ha Arlanda som huvudsaklig bas - men att man mer och mer kommer att frångå tänket med stationeringsbaser och i stället använda maskinerna där de planeringsmässigt gör mest nytta.
Så man kan nog anta att Arlanda och Kastrup, på sikt, kommer att dela friskt på 319, 320, 320NEO och 321.
Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » SAS tränar piloterna för nya A320 neo

De fyra första maskinerna får registreringarna LN-RGL, LN-RGM, LN-RGN, LN-RGO.
 

Agö

Medlem
Nu börjar 320NEO synas i tidtabellerna!
Från 30 oktober (tidtabellsskiftet) är åtminstone 1 Airbus 320NEO inlagd på rutten Stockholm - Köpenhamn. Den syns i SAS egen tidtabell som "Airbus 320 Sharklets" och i bland annat Expertflyer som 32A.

Den verkar, de första veckorna, gå i flightparen SK1415/1416, SK1419/1420, SK1423/1424, SK1429/1430 och SK 1427/1428.
Två veckor senare ansluter ytterligare 1 NEO, och då beflygs även SK1417/1418, SK1407/1408 och SK1409/1410 med den nya bussen.

Leverans ska väl ske nu i september - och utbildning pågår som bäst, enligt artikel på flygtorget, som också berättar att alla 30 beställda kommer att ha Arlanda som huvudsaklig bas - men att man mer och mer kommer att frångå tänket med stationeringsbaser och i stället använda maskinerna där de planeringsmässigt gör mest nytta.
Så man kan nog anta att Arlanda och Kastrup, på sikt, kommer att dela friskt på 319, 320, 320NEO och 321.
Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » SAS tränar piloterna för nya A320 neo

De fyra första maskinerna får registreringarna LN-RGL, LN-RGM, LN-RGN, LN-RGO.
Stockholm-Köpenhamn, snart All Airbus
 

NotRyan

Medlem
I texten på flygtorget står det att:

Alla nya A320neo till Stockholm
Stockholm får även några A320ceo, troligtvis även övriga i familjen (319/321), dessa finns idag i Köpenhamn

Borde inte det betyda att antalet egna plan i Köpenhamn minskar? Samtidigt pratas det om att Cityjet skall sätta upp bas i just Köpenhamn. Det verkar inte heller som att SAS satsar på Cimber..
 

fly4fun

Medlem
Nån som vet hur många stolar A320neo får hos SAS? Hittade nån gammalt på nätet där det stod 168 stolar men det stämmer knappast med 30 tum benutrymme.
 
Toppen