Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Intressanta förslag på destinationer SAS nämner under företagsnyheter på sin sida:

"
TRE NYA FLEXIBLA LÅNGDISTANSFLYG
SAS har ingått ett leasingavtal med ALC (Air Lease Corporation) som innebär att vi utökar vår flygplansflotta med tre Airbus A321LR, som kan flyga längre sträckor än en vanlig A321neo. Det ger oss möjlighet att erbjuda fler interkontinentala rutter till bland annat nordöstra USA, Kanada, Mellanöstern och Indien. Men ett mindre långdistansplan ger också större flexibilitet att flyga till nya destinationer på mindre marknader eller befintliga destinationer från mindre städer. Dessutom tillhör A321LR den nyaste generationen flygplan som förväntas reducera de klimatpåverkande koldioxidutsläppen med 15-18% jämfört med föregående generation. Det första planet sätts i trafik under våren 2020."
 

M.K

Medlem
Möjligtvis Bergen & Göteborg som sommarlinjer först på test då. Föredrar oavsett OSL som norskt val, redan hubb med egen bra ground handling och utmärkt feed från hela Norge. Jag följer detta med stor spänning men tveksam till LCC agerande med långlinjer från småstäder.

Fokusera på flygvänliga CPH och öka både antalet och frekvensen av matarlinjer genom aningen senare utfasning av -700 tills vidare beslut tas. Detta säger jag med ARN som bas och ”min” flygplats. Renodlad hubb-strategi dit det är gynnsamt med business vore mitt val.
 
Last edited:

Plus

Medlem
Mitt stalltips
Stockholm - Toronto
Köpenhamn - Boston
Göteborg/Århus/ev.Bergen - New York. Säsongslinje under sommaren
Köpenhamn - Mellanöstern/Indien. Säsongslinje under vintern.
 
Toppen