Senaste nytt

SAS: Barnen reser från 120 SEK per enkelresa i Sverige och till Europa under sommaren

Bryant

Medlem
Det blir två olika bokningar. Jag bokar nya biljetter till mig och barnen, och får pangpris till barnen men sämre till mig (i och med att jag bokade billigt tidigare). Sedan ber jag kundtjänst plocka bort barnen i den första bokningen, men behåller de billigare vuxenbiljetterna. Efter det (jag brukar vänta någon dag för att inte verka alltför sniken, samt för att undvika eventuella misstankar om kampanjfusk från telefonisten) ber jag dem plocka bort mig från den nya bokningen. Och så har jag då fått två bokningar med riktigt bra priser.

Modigt! Du är inte skraj för att barnen skickas i en riktning och de vuxna i en?
 

FF#1

Medlem
Modigt! Du är inte skraj för att barnen skickas i en riktning och de vuxna i en?

SAS brukar vara rätt mån om att hålla ihop föräldrar och barn men visst har man oroat sig lite med separata bokningar.


Har många gånger haft med mig ett eller tv barn på tjänsteresa som har betalats med pengar och ringt och bokat en bonus biljett till dem.
Brukar funka perfekt
Någon som vet om det funkar tvärt om, alltså Boka bonus själv och sen ringa och koppla på barn för detta pris?
 
Hände oss i somras, strejk i Paris (otippat jag vet), flyget inställt och vår bokning bröts i två, några via FRA och några via ARN, till CPH alltså. Allt var fullt så bara att ta vad som fanns, och vi var glada att vi kom iväg bara, många blev kvar en extra natt. Konklusion: allt kan hända :)

Aha, okej. Jo, allt kan ju hända... Vi gör ganska ofta separata bokningar, t.ex. vid bonusresor, och hittills har det gått smärtfritt. Men vi får väl vara beredda på eventuellt kaos.
 
Toppen