Senaste nytt

SAS börjar ta betalt för öl/vin på interkontinentala flygningar i Go/economy class

Homer

Medlem
Lite OT

United och Delta (tidigare Northwest) erbjöd alkoholdrycker gratis även i Economy class på linjer till/från Japan då alla andra flygbolag på samma rutter erbjöd det.
United har dock beslutat att de tar också betalt för alkoholdrycker i Economy class på dessa linjer sedan 2014-JAN-01. Så det är nog global fenomen.

Vad skulle det isåfall vara? Att SAS och United skiljer sig från de flesta andra bolag?

Delta återinförde ju gratis alkohol i ekonomi i december 2013, det gäller väl även till Japan?
https://twitter.com/DeltaNewsroom/status/407593549299843072
 

Storsteffe

Medlem
Egentligen tycker jag nog att det värsta är att man tar betalt för vanlig dricka men det kan ju bero på att jag har fått tillräckligt av ett underbart Amarone vin i kväll ;)
 

johhenrik

Medlem
Fattar inte riktigt, det ingår ju elr är jag icke läskunnig?

Ja, lite icke läskunning är du. Han säger Finnair är inte mycket bättre ;)

Flyg till Asien: öl, vitt och rött vin ingår, annan alkohol kostar
Flyg till Nordamerika + BKK: Öl och vin ingår till maten, mellan servering kostar det.
Flyg till Dubai: Alkohol kostar.

;)
 

Fedup

Medlem
Jag tycker inte att det är bra att försöka jämföra amerikanska flygbolag med europeiska, vilket många gjort genom att nämna bl.a United. Amerikanska flygbolag kan ärligt talat inte vara "standarden" som skall följas. I övrigt så är styrkan med att flyga med ett bolag som SAS som är seriöst, tillhör en allians och erbjuder ett skyddsnät för passagerarna det viktiga. Det kan väl inte finnas någon "in their right mind" som seriöst förväntar sig en gastronomisk upplevelse i ekonomi - speciellt på SAS?

Jag tycker att SAS har skötts illa väldigt länge, pumpad med massa onödiga skattepengar när det som vilket annat flygbolag borde ha mött krisen och löst sina problem på egen hand. Om detta är förändringarna som krävs för att företaget ska bli lönsamt, then so be it. Konsumenten har alltid ett val och har möjligheten att flyga LH Group som fortfarande erbjuder ett brett sortiment med sprit, utöver vin/öl.
 

Storsteffe

Medlem
Ja, lite icke läskunning är du. Han säger Finnair är inte mycket bättre ;)

Flyg till Asien: öl, vitt och rött vin ingår, annan alkohol kostar
Flyg till Nordamerika + BKK: Öl och vin ingår till maten, mellan servering kostar det.
Flyg till Dubai: Alkohol kostar.

Var det inte öl och vin till maten som var frågan och då är ju Finnair 99% bättre, SAS har ju tagit betalt för allt mellan måltiderna sedan förut, 1% är Dubai eftersom jag "aldrig" åker dit :D
 

Storsteffe

Medlem
Har de ändrat sig igen :confused:



I SAS Go ingår all dryck till maten. Alkoholhaltiga drycker, utöver det som serveras till maten, kan du köpa från Our Café som också erbjuder snacks, läsk, juice och godis till försäljning mellan serveringarna. Mer om Our Café

SAS Go - SAS

Your meal will start with a small appetizer, continue with a delicious warm main course and end with dessert and coffee and tea. Wine, beer and soft drinks are included with dinner.
SAS Go - SAS

Hahaha dom hänger på BC, det där är ändrat i kväll ;)
 
Toppen