Håller med, dessutom är det en bra differentiering mot DY som man går miste om.
Angående bagage, anslutningar och tidtabell så tror jag nog att det är nog så viktiga parametrar även för dem på detta forum.
LH/LX betyder inte längre resa i 99% av fallen iom att de oftast har direktflyg dit man behöver åka! En liten men ack så viktig detalj som SAS saknar.
Samtidigt tror jag det är just anslutningsflygen som är SAS enskilt största konkurrensfördel mot Norwegian. Med Norwegian kommer du till New York, Fort Lauderdale eller Oakland. Allt annat i USA, t.ex, är du on your own. Med SAS får du genomgånende biljetter till massvis med olika ställen i USA. (Motsvarande gäller naturligtvis i andra världsdelar)
Det är definitivt inte en fördel mot LX/LH, men det är en fördel mot huvudkonkurrenten DY.
Personligen skulle jag säga att största fördelen mot LX/LH om man ska någonstans annat än NewYork eller Chicago från Stockholm (där vinner direkt-faktorn), är 100% EB på de billiga biljetterna (eller till och med 125% som EBG). Var det lika dålig utdelning i Economy som från LX/LH, så skulle jag definitivt välja dem i fler lägen.