Senaste nytt

SAS börjar ta betalt för öl/vin på interkontinentala flygningar i Go/economy class

varva77

Medlem
Åkte GO till ORD i dag och det var som det har varit såvitt jag vet senaste X åren dvs, ingick till maten, annars fick man betala för sig. För övrigt hade de tom dukat upp kex, ost, "sallader" och efterrätter som blivit över från lunchen i gallyt. Ett mycket bra initiativ tycker jag, visar på en ambition att försöka erbjuda något extra när tillfälle ges. Var flera som tog för sig, framförallt blev några barn riktigt uppspelta när de kunde plocka några extra efterrätter.
 

ESSA

Medlem
Åkte GO till ORD i dag och det var som det har varit såvitt jag vet senaste X åren dvs, ingick till maten, annars fick man betala för sig. För övrigt hade de tom dukat upp kex, ost, "sallader" och efterrätter som blivit över från lunchen i gallyt. Ett mycket bra initiativ tycker jag, visar på en ambition att försöka erbjuda något extra när tillfälle ges. Var flera som tog för sig, framförallt blev några barn riktigt uppspelta när de kunde plocka några extra efterrätter.


Mycket bra initiativ!
Goodwill och sen sparar nog SAS på att slippa betala för att bli av med överbliven mat.
Såna gester tror jag "Fam Andersson" uppskattar mer än att pappsen får gratis whisky under flighten. ;-)

Inlägget kan innehålla spår av ironi och fördomar. ;-)

Fick själv uppleva mycket bra goodwill på både SAS Go till USA i torsdags och tillbaka i SAS Plus i natt.
Bättre att förväntningarna ligger på en nivå och servicen man får överraskar till det bättre.
 
Jag skulle gärna betala för en öl på SAS, ja om de hade något drickbart istället för Carlsberg. Tänk om SAS och t ex Mikkeller kunde göra ett samarbetsöl som bara fanns ombord på de interkontinentala flighterna.
 
Jag skulle gärna betala för en öl på SAS, ja om de hade något drickbart istället för Carlsberg. Tänk om SAS och t ex Mikkeller kunde göra ett samarbetsöl som bara fanns ombord på de interkontinentala flighterna.

Det vore guld! Mikkeller, som är lite av Danmarks stolthet när det kommer till öl. På flygningar över Atlanten skulle man exempelvis kunna erbjuda American Dream och någon västkust-IPA.
Just nu är SAS ölutbud ingenting annat än pinsamt. :(
 

ulagun

Medlem
Min personliga erfarenhet är ju att en del gör det, tonåringarna här hemma fick åka SAS till USA och LH hem, efter den turen så stod ju inte SAS högt i kurs längre. Att betala för läsk, ett dåligt IFE och sur personal fick en snabb spridning på sociala medier. Så jag lär ju inte komma undan med att boka SAS nästa gång trots att det är mest praktiskt med anslutning från Sundsvall.

Dessutom är min erfarenhet de gånger jag flugit economy till NYC att LH´s priser allt som oftast ligger under SAS ut från CPH.
T.ex nästa vecka CPH-NYC med economy biljetter som impulsköptes under försäljningen "En miljon biliga biljetter" så visade det sig att LH ändock låg drygt 300 sek billigare. På "köpet" får man då lite poäng sträckan CPH_FRA v.v.

Fråga som jag kan se inte belysts här är vad som gäller i Economy x-tra. (Har sökt uppgradering via Optiontown)

Slutligen om man vill "betala med samma mynt" så finns miniatyrflaskor på tax-freen för runt 20 DKK. Bara smyga in på toan och ta sig en snabbhutt :eek:. Rekomenderas dock inte när hustru och/eller barnbarn är med....
 

Nystrom

Medlem
Fråga som jag kan se inte belysts här är vad som gäller i Economy x-tra. (Har sökt uppgradering via Optiontown)

Slutligen om man vill "betala med samma mynt" så finns miniatyrflaskor på tax-freen för runt 20 DKK. Bara smyga in på toan och ta sig en snabbhutt :eek:. Rekomenderas dock inte när hustru och/eller barnbarn är med....

Bokar du SAS Plus (EcoX) behöver du inte göra dig besväret att ladda fickorna i tax-free-butiken. Så länge det finns något kvar i vagnen och du fortfarande är törstig så blir du försedd utan något som helst ingrepp i plånboken. Du får lite enklare mat än i Business och drycken (spriten) serveras i 5 cl-flaskor till den nivå där alkohollagen föreslår att fortsatt servering till den enskilde inte skall genomföras.... :)
 
Toppen