Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

RickardG

Medlem
...och nu kan jag bevisa min tes.

Jag har en bokning ARN-ORD-SFO-HNL//SFO-ORD-ARN som inte går att lägga bud på. Sträckorna ARN-ORD-ARN flygs av SAS, resten av United.
Nu bokade jag en biljett ARN-ORD-ARN på exakt samma flighter. Den bokningen går att lägga bud på, för båda sträckorna. Ingen infant eller något annat. Det enda som skiljer dessa bokningar är att den som inte går att uppgradera innehåller sträckor som inte flygs av SAS. Jag har meddelat guldsupporten detta.
Fick svar från supporten nu att det ska fungera. Testade på nytt, men fick samma resultat. Gjorde ett nytt försök direkt efter och nu gick det bra! Jag får upp alla delsträckor och de som flygs av SAS går nu att lägga bud på. Kan någon annan bekräfta?
 

gdaily

Medlem
Vad signalerar man med att alltid åka ekonomi? Jag är alltså inte sarkastisk utan ärligt nyfiken, för jag har aldrig fattat det. Jag har sett det nämnas flera gånger här på BC.se.
1) Ha 20 kunder i ekonomiklass (som betalar för sin egen resa privat) medan du själv åker C.
2) Se sedan några av dessa 20 kunder byta bolag till en konkurrent.
3) Profit, not.
 

Moco

Medlem
1) Ha 20 kunder i ekonomiklass (som betalar för sin egen resa privat) medan du själv åker C.
2) Se sedan några av dessa 20 kunder byta bolag till en konkurrent.
3) Profit, not.

Hur troligt är det att en kund byter ut dig som leverantör enbart baserat på att du åker business? Jag har aldrig varit med om det. Min firma betalar aldrig business, däremot uppgraderar jag oftast själv på longhaul, vilket gör att jag sitter i samma kabindel som min klient - jo de är fortfarande kvar som kunder. Handlar väldigt lite om att bevisa något, snarare att komma fram i någorlunda arbetsför form.
 

FF#1

Medlem
Nu har jag kollat lite.

OT på min resa kostade 9300 som jag inte har sett röken av trots det har gått en vecka sen de lovade att betala tillbaka pengarna...

samma resa kostar 7840 om man lägger lägsta bud rakt av.
Om man lägger precis på Fair så kostar den 10800, ska klura på hur jag gör men det lutar åt att lägga däromkring, har en budget på 10000 kr för att boosta den här ekonomiresan.
 

RickardG

Medlem
Nu har jag kollat lite.

OT på min resa kostade 9300 som jag inte har sett röken av trots det har gått en vecka sen de lovade att betala tillbaka pengarna...

samma resa kostar 7840 om man lägger lägsta bud rakt av.
Om man lägger precis på Fair så kostar den 10800, ska klura på hur jag gör men det lutar åt att lägga däromkring, har en budget på 10000 kr för att boosta den här ekonomiresan.
Jag är i liknande situation. Med OT, Go till Business t/r har jag slängt upp 922 EUR. Lägsta bud med Plusgrade blir 770 EUR. Fair blir 1075 EUR.
 

gdaily

Medlem
Hur troligt är det att en kund byter ut dig som leverantör enbart baserat på att du åker business? Jag har aldrig varit med om det. Min firma betalar aldrig business, däremot uppgraderar jag oftast själv på longhaul, vilket gör att jag sitter i samma kabindel som min klient - jo de är fortfarande kvar som kunder. Handlar väldigt lite om att bevisa något, snarare att komma fram i någorlunda arbetsför form.
Skulle säga att det är relativt troligt. Du verkar jobba inom B2B, där klienten sitter i C. Jag jobbar inom B2C, där kunden betalar själv för egna pengar turistklass.
 

Moco

Medlem
Skulle säga att det är relativt troligt. Du verkar jobba inom B2B, där klienten sitter i C. Jag jobbar inom B2C, där kunden betalar själv för egna pengar turistklass.

Korrekt. Ja, jag kan hålla med dig där. Jag skulle väl tillägga att man får se till vad det handlar om. Går det ut på att snåla, och att det är huvudmålet, så visst. Annars inte.
 
Toppen