Senaste nytt

SAS börjar erbjuda betalda uppgraderingar på Arlanda 18/6 till 31/8

A380*G

Medlem
Hej!

Tack för svaret. Jag åker på Söndag med SK903. Bokningsläget enligt flightstats ser minst sagt dåligt ut. Jag har redan en Optiontown inlagd, men jag ville se om det fanns cash upgrades, eftersom jag tror att sannolikheten för en optiontownupgrade är 0%.
C är fullt, Y+ är fullt och M har många platser kvar :-(

Någon som vill kolla SK903 på fredag? Jag vet inte hur korrekta flightstats är... Det verkar lite mysko att alla stolar i Y+ och C är tagna...

Tack!

Kod:
ARN  Stockholm Arlanda SE [ESSA]
EWR  New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]
FRI  13 Apr 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -----------------------------------------------------------------
SK         903     ARN   10:25     EWR   12:55     333      A0 C6 D6 J6 Z0 R0 Y6 S1 B0 E2 M1 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G0 N0

Kod:
ARN  Stockholm Arlanda SE [ESSA]
EWR  New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]
SUN  15 Apr 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------------
SK         903     ARN   10:25     EWR   12:55     333      A0 C0 D0 J0 Z0 R0 Y0 S0 B0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K0 L0 T0 G9 N0

Kan du åka på fredag istället ser det mycket ljusare ut!
 

cbroxe

Medlem
Tack!

Kan tyvärr inte göra det. Undrar om det finns någon speciell anledning till att alla premium säten är tagna på Söndag?

Hur som helst, tack A380*G för hjälpen!
 

A380*G

Medlem
Lördag är helt slutsåld, ifall du undrar...

Kod:
ARN  Stockholm Arlanda SE [ESSA]
EWR  New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]
SAT  14 Apr 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------------
SK         903     ARN   10:25     EWR   12:55     333      A0 C0 D0 J0 Z0 R0 Y0 S0 B0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G0 N0
 

A380*G

Medlem
Tack!

Kan tyvärr inte göra det. Undrar om det finns någon speciell anledning till att alla premium säten är tagna på Söndag?

Hur som helst, tack A380*G för hjälpen!

Skulle gissa på två saker - affärsresenärer vill vara på plats måndag morgon i US, samt att amerikanska turister vill vara hemma söndag kväll.
 

cbroxe

Medlem
Japp, jag tror du har rätt. Mitt tips generellt är att alltid boka Torsdag ut och Söndag hem, om man vill ha en bra chans till uppgradering.
Torsdagar är det alltid fullt i M, men shoppingsugna svenskar. De flesta åker hem på Söndag också.

MAO, att boka en resa TILL USA på en Söndag, verkar vara en dålig ide, om man vill ha en Optiontownuppgradering i alla fall!

Tack!

MVH
 

jth

Medlem
Lyfter den här tråden (notera alltså trådstartsdatum!) eftersom några bekanta frågade mig om det i helgen. Blev det här "testet" permanentat eller är det helt omöjligt att uppgradera en flight till USA på flygplatsen vid checkin eller gate nuförtiden (med poäng eller pengar), alltså ej via OT eller via hemsidan med poäng?

Edit: de åker redan på tisdag så det finns inte så mycket tid att heja på, därför vill de veta om de kan göra nåt på Arlanda.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Lyfter den här tråden (notera alltså trådstartsdatum!) eftersom några bekanta frågade mig om det i helgen. Blev det här "testet" permanentat eller är det helt omöjligt att uppgradera en flight till USA på flygplatsen vid checkin eller gate nuförtiden (med poäng eller pengar), alltså ej via OT eller via hemsidan med poäng? Edit: de åker redan på tisdag så det finns inte så mycket tid att heja på, därför vill de veta om de kan göra nåt på Arlanda.
Poängupgrade finns väl vid gate
 

jth

Medlem
Poängupgrade finns väl vid gate

Ja, det vore ett bra alt om den finns kvar. Skulle inte den möjligheten försvinna iom att de introducerade de bekräftade uppgraderingarna via hemsidan?
Själv har jag bara flugit longhaul med SAS ett par gånger de senaste åren och då alltid använt OT så jag har ingen aktuell bild av vad som finns.
 

agehall

Medlem
Ja, det vore ett bra alt om den finns kvar. Skulle inte den möjligheten försvinna iom att de introducerade de bekräftade uppgraderingarna via hemsidan?

Nej, det var det aldrig tal om. Det är två helt olika saker där bekräftade uppgraderingar har ganska begränsad tillgång. Gateuppgraderingar för poäng går väl att göra så länge det finns lediga stolar.
 
Toppen