Senaste nytt

SAS börjar erbjuda betalda uppgraderingar på Arlanda 18/6 till 31/8

Jag har just fått svar från SAS!

Om du köper en uppgradering från low economy till Business Class får du fortfarande Eurobonuspoäng beräknat från den klass du ursprungligen bokat i!!

Stor varning!

Tydligen gäller detta under den "trial" som pågår på Arlanda under sommaren. Framtida permanenta lösningar kan komma att fungera annorlunda...
 

A380*G

Medlem
Om jag flyger ARN - CPH - BKK, kan jag köpa upgrade för sträckan CPH - BKK på ARN eller gäller det bara ARN - EWR och ARN - ORD?
 

tourist

Medlem
Jag har just fått svar från SAS!

Om du köper en uppgradering från low economy till Business Class får du fortfarande Eurobonuspoäng beräknat från den klass du ursprungligen bokat i!! Stor varning! Tydligen gäller detta under den "trial" som pågår på Arlanda under sommaren. Framtida permanenta lösningar kan komma att fungera annorlunda...

Tack Martin att du kollade! (I så fall är det bättre ekonomi för mig att uppgradera med poäng.)
 

Roger J

Medlem
Om man tittar hur det fungerar för andra bolag som erbjuder uppgradering för pengar vid check-in (inkl. SAS från USA) så lär man inte få poäng för den uppgraderade klassen.
Optiontown är ju helt unikt där.
 

Gnopps

Medlem
Om man tittar hur det fungerar för andra bolag som erbjuder uppgradering för pengar vid check-in (inkl. SAS från USA) så lär man inte få poäng för den uppgraderade klassen.
Optiontown är ju helt unikt där.
KLM erbjuder inbland betalda uppgraderingar när man checkar in online eller i automat och då ska man i alla fall till deras eget program få affärsklassbonus på poängen.
 

rob74

Medlem
När jag reste med NZ mellan Australien/Nya Zeeland och Söderhavsöarna i slutet av 2004 så hade jag bokat det mesta i ekonomi och två sträckor i business. Betalade sedan för uppgradering av alla ekonomisträckor vid incheckning allt eftersom. Fick då alltid poäng för den nya klassen.
Vet inte hur det funkar idag, dock...
 

cbroxe

Medlem
Hej!

Jag undrar om någon vet ifall SAS fortfarande erbjuder upgrades för cash ute på ARN? Skall åka om några dagar till EWR.
Tack på förhand!

//
 

A380*G

Medlem
Hej!

Jag undrar om någon vet ifall SAS fortfarande erbjuder upgrades för cash ute på ARN? Skall åka om några dagar till EWR.
Tack på förhand!

//

Oavsett om de erbjuder det eller inte så bör du försöka på Optiontown också! Under försöket tror jag inte man fick poäng för C, men på Optiontown får man det.
När åker du? Kan kolla beläggningen...
 

cbroxe

Medlem
Hej!

Tack för svaret. Jag åker på Söndag med SK903. Bokningsläget enligt flightstats ser minst sagt dåligt ut. Jag har redan en Optiontown inlagd, men jag ville se om det fanns cash upgrades, eftersom jag tror att sannolikheten för en optiontownupgrade är 0%.
C är fullt, Y+ är fullt och M har många platser kvar :-(

Någon som vill kolla SK903 på fredag? Jag vet inte hur korrekta flightstats är... Det verkar lite mysko att alla stolar i Y+ och C är tagna...

Tack!
 
Toppen