F
FCT
Guest
Varför inte C och Y+? Då hade man ju nått en stor del av affärsresenärerna.
Precis. Den ska ju också gå som 901/902, utmärkta tider för affärsresenärer. Det snackades ju om att SAS behövde en beläggning på 50 % för break-even på SVG-IAH. Borde man inte kunna sälja motsvarande eller högre?Jag tror SAS gör bort sig om man stoppar in Go-säten i den där kärran. Ska man använda den borde man köra all business. Jag vet att det är jättesvårt att få det att fungera (även BA har det rätt tuft med BA1-4) men jag tror att det kommer att bli backlash från de passagerare som råkar boka Go i den där kärran. Hur kul är det att sitta i en 737 över atlanten?
Ja, det är mindre sårbart som företag om de sålde även Economy class på denna flight.Varför inte C och Y+? Då hade man ju nått en stor del av affärsresenärerna.
Vem skulle vilja åka med den kärran istället för ordinarie avgång?
Jag tror att tiderna som sådana för avgången är bra för affärsresenärer. Avgång från Köpenhamn 18:25. Avgång från New York 22:55. Passar bra som komplement under en period där det kanske inte bär sig att flyga med dubbla widebodys från Kastrup. Därtill kan man ju suga upp transferpassagerare från Norden och andra delar av Europa.Om man sitter på 737:an så är det väl sämre säten i C än A330 och kanske hugget som stucket jämfört med A340?
Och sedan ekonomi måste vara ett nedköp också (single isle, ingen IFE?) om det inte kanske skulle vara extra benutrymme.
Vem skulle vilja åka med den kärran istället för ordinarie avgång?