SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Marcus_R, 15 September 2015.

  1. Marcus_R

    Marcus_R Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Inte helt oväntat.

    "Som en konsekvens av minskad aktivitet i oljeindustrin har SAS upplevt en markant nedgång i efterfrågan mellan oljestäderna Stavanger och Houston. Det betyder att det inte längre är möjligt att upprätthålla nischlinjen som flygs av PrivatAir med en specialbyggd Boeing 737-700 med bara 44 säten. Flyget flyttas till Köpenhamn och förstärker SAS erbjudande till New York."

    SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York | SAS
     
  2. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Helt i linje med våra spekulationer.
    Notera att det blir en blandning av Business och Go (20+66) från årskiftet. Undra hur GO-konfigurationen ser ut? 3-3 i en 737 låter ju inte så kul, så hoppas att de kommer på något mer innovativt.
     
    Jakob Österberg och NyfikenGrau gillar detta.
  3. Moco

    Moco Medlem

    737 i GO till NY. Nja, den vill man inte vara ombord på. Känns som en flopp.
     
    Remington Steele och PetrelliDK gillar detta.
  4. Marcus_R

    Marcus_R Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Min första tanke var "Ohh, All Business till NY, det kan vara en kul grabbresa!" Men nu blir det ju rätt tajt då de bara kör den varianten till årsskiftet som sagt.
     
  5. WF789

    WF789 Medlem

    Ort:
    Norge
    Land:
    Norge Norge
    Er en 737 noe verre enn en 757?
     
    kerran1980, Bryant, simon_says91 och 6 andra gillar detta.
  6. Höll precis på att skriva exakt det du skrev, har svårt att tänka mig in i hur GO kommer se ut, för lite kaffe kanske...men om man tänker sig att de plockar ut 24 av 44 platser och en vanlig all-economy 737-700 har 144 sittplatser så skulle det väl innebära ca (24/44)*144 = ca 79 platser förutsatt 3-3-konfiguration. Drar man av 1/6 från dessa får man 65 säten. Kan man alltså hoppas på att GO kommer vara 2-3?
    Ok det är en överslagskalkyl med stort överslag... ;)
     
    olo gillar detta.
  7. Kimmen00

    Kimmen00 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Men va i? Hela familjen sitter på flighten ut den 23e okyokt. Lite tufft o vara på sista flygningen över till IAH. Mindre tufft hur hemresan ska bli. Skulle flyga hem 2 nov med oljelinjen. Hur göra nu?
     
  8. Ta kontakt med SAS och fråga vad de har att erbjuda.. Leta upp några alternativ själv först är mitt tips.
     
    agehall gillar detta.
  9. Gällande PrivatAir och deras flyg använder redan Lufthansa en annorlunda konfig för några marknader:
    BBJ2 For Lufthansa (32C + 60Y) | PrivatAir | Global leader in business aviation

    Trist men inte förvånande på grund av de förändrade ekonomiska förutsättningar. Tufft av SAS att prova SVG-IAH som nog hade funkat om inte branschen hade dragit i bromsen. Det syns i hela Stavanger säger mina vänner där..
     
    Aurora och Carl gillar detta.
  10. FCT

    FCT Guest

    De kommer utan problem routa om dig, i första hand med UA/SAS via ORD/EWR/IAD och i andra hand med Lufthansa.

    Lite beroende på egna önskemål och din slutdestination.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×