Senaste nytt

SAS avslöjar nya destinationer: Toronto, Hong Kong, Mexico City, Brunei och ...

NotRyan

Medlem
Dr. Miles, det är inte så noggrant det där med designade kartor. Det ser snyggt ut och det är ju grejen. Det är bara vi FFQ nödrar vilka se ens detta och börjar spekulationer om nya destinationer. Men har poängen eller kanske det var hela tanken från SAS att skapa lite liv bland oss?

Jag kan garantera att det ínte finns någon som helst tanke bakom det där :D Det är något reklamsnille som vill illustrera nya destinationer med några färgglada prickar slumpmässigt utplacerade på en karta, sedan är det våra våta drömmar som tar överhanden... Men visst vore det kul med Nya Guinea. BC-träff i Port Moresby, någon? :D
 

NyfikenGrau

Medlem
SAS har antingen fått en finansinjektion till ett värde av Saudiarabiens oljereserver, eller så har marknadsföringsavdelningen haft brainstorming med otillåtna preparat.
Detta är alltså samma flygbolag som knappt fått planen att räcka till ens till sitt nuvarande minimala långsträckenät?

Jag tycker faktiskt inte förklaringen att man satt ut prickar symboliskt för att bara markera *att* man ska utöka longhaul-utbudet håller, prickarna sitter lite för genomtänkt för det (även om de två prickarna längst ner till höger nog hamnat lite för långt åt höger, skulle tippa på Singapore och Bali).

En trolig förklaring kan väl vara att man tänker leasa lite gamla A340 eller något och köra de flesta longhaul-prickarna som säsongsdestinationer?
47 nya direktlinjer från 20130101 till 20130731 låter ju väldigt mycket...
 

agehall

Medlem
Om vi för en sekund slutar knarka loss och tänker efter lite. De 60 flygplan de pratar om är väl de redan beställda A320neo som kommer att levereras över ett antal år. De har redan annonserat 45 linjer som är short/medium haul.

Jag har väldigt svårt att se att det kommer att dyka upp någon ytterligare long haul rutt inom en snar framtid. Visserligen kommer det en A340 till snart, men den kommer väl mest att användas för att avlasta på de befintliga rutterna. Har svårt att se att de fixar en ny rutt med den.
 

lnixon

Medlem
Det skulle ju också kunna vara så att det är någon reklamare som tyckte att SAS riktiga karta såg lite fattig ut och tyckte att ett bra sätt att kommunicera ut budskapet om flera linjer var att plutta dit markörer lite här och var på kartan. Reklam och verklighet stämmer ju inte alltid jättebra överens.

Nejnejnej, det är ett MEDDELANDE!
 

NyfikenGrau

Medlem
Frågan är också om det behövs så mycket plan för att lägga till en mängd destinationer, har man bara som mål att flyga en gång i veckan till vissa ställen och kanske dessutom flyga fifth freedom på vissa sträckor så räcker det kanske med ett enda nytt plan för att kunna utöka med 4-5 nya destinationer.
 

Malu

Medlem
Jag kan också meddela att Blåkulla (BLU) kommer annonseras som ny destination på måndag och att man smygstartat med trafik redan nu i helgen!
 
Toppen