Senaste nytt

SAS-appen 2.0

martin1891

Medlem
Uppdaterade igår till version 2.7
Nu när jag checkar in kan jag inte välja annat bonuskort än vad som finns i bokningen. Ej heller står statusen på det mobila boardingkortet. Någon mer som är med om samma sak? Däremot så visas fast-track och biljetten är revenue i SAS Go.
Visa bifogad bild 48413

Det hände mig också, jag fick lägga till EBnumret manuellt vid Check-in disken/automat.
Du kan testa att checka in via hemsidan, istället för appen, oftast går det att ändra där.
 

M@GNÜS

Medlem

Var ju väldigt tidig version. Men fanns bl a möjlighet att uppgradera till plus/business i appen.
Tydligare vad som ingick (bagage etc) och den skulle då ta hänsyn till status.
Det gick att köpa loungetillgång om man inte hade det...
Man kunde lägga in sin "drömresa" och se hur många eurobonus poäng man hade för att nå dit.
Det fanns kartor över flygplatsen man åkte från/till samt massa info etc om hur man tog sig dit/därifrån.
De tog ju även en hel del input utifrån svar man gav. Det verkade som de var intresserade av lite "nördiga funktioner" som typ viss statistik liknande "Flight Diary".
Har nog missat en hel del intressant då det var rätt intensivt och helt oförberett på engelska...
 

mha321

Medlem
Sedan verkar rate-the-flight ha gjort officiell debut nu!
Och det tog fram tills nu att faktiskt få en chans att använda den - den har aldrig dykt upp förut. Synd att det "bara" är en star rating, och att man inte får chansen att ge synpunkter också. Och synd att det bara är en rating, och inte lite olika kategorier. Ah well, det är ju labb, så man får väl hitta nåogn annanstans att lämna feedback på feedback-funktionen!

Screenshot_20160406-154745-2.png



Screenshot_20160406-154759-2.png
 

tuesday

Medlem
Ett förslag är att även lämna feedback om själva appen via App Store (eller motsv) i hopp om fler tjänster via appen.
 

craftbrew

Medlem
Någon som kan kommentera hur ofta de får rate:a sin flight? Har nu gjort ca 40 flygningar sen jag slog på funktionen och har fortfarande aldrig fått rate:a någon flight.
 
Toppen